Har du brug for at finde din slægt i FT 1930?

Startet af Susanne Riis , 23 Jul 2015 - 11:26

Forrige emne - Næste emne

Susanne Østergaard Christensen

Hej Susanne.


Endnu en gang et stort tak for din hjælp.
Det har været en uvurderlig hjælp, til at komme videre med slægten.

God arbejdslyst, ønskes du herfra.

Mvh.
Susanne Christensen.
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

heine petersen

hej Susanne

jeg har skrevet til dig på et tidspunkt... men jeg kan simpelthen ikke finde det..og jeg er heller ikke klar over om du evt har svaret

kan du hjælpe?

venlig hilsen
heine

Morten Ingemann

Citat fra: Susanne Riis Blaabjerg [22949] Dato 09 Mar 2016 - 07:32
Hej Morten

Den eneste af søskendeflokken, jeg finder noget på er:

Inger Marie Pedersen, 24.03.1878 Voer sogn, Hjørring hun hedder nu Henriksen og bor Ny Tjørnegade 26, st. i Århus

Jeg finder kun fætter Jakob Peter Pedersen, f. 03.09.1883 Albæk sogn
Han er brygger og bor Visberggade 6 i Frederikshavn

Hej Susanne

Og tak for hjælpen - ja det er fra kirkebogen - og de er også i de efterfølgende FT, hhv 1880 og 1890.

Men jeg tænkt på - er hele FT1930 tastet ind i det materiale du søger I?

Mvh
Morten Ingemann

Mona Rasmussen

Hej Susanne

Jeg har 2 brødre, som jeg meget gerne vil finde i 1930. Så jeg håber endnu en gang på din hjælp.

Jens Einer August Jensen f. 31. januar 1900. Køgevej 17, Ringsted sogn og herred, Sorø amt.

Ernst Christian Jensen f. 25. juni 1901. Køgevej 17, Ringsted sogn og herred, Sorø amt.


Venlig hilsen

Mona Rasmussen

Susanne Riis

Citat fra: Susanne Riis Blaabjerg [22949] Dato 09 Mar 2016 - 22:38
Hej Alle
Jeg bliver nødt til at lukke denne tråd ned midlertidig. Jeg er nemlig ved at skrive en efterhånden omfangsrig slægtskrønike. Den har jeg lige brug for at dedikere noget tid til.

Derfor bliver jeg lige nødt til at trække stikket til FT1930 hjælpen for et par måneder. Den kommer op at køre igen efter maj måned.

Indtil da vil jeg anbefale jer at lave jeres egen tråd i dette forum eller i Aneefterlysning på dem I søger. Hvis jeg har tid i overskud i ny og næ vil jeg hjælpe lidt i de øvrige tråde sammen  med andre søde hjælpere.


Med venlig forårshilsen og på snarligt gensyn
Susanne Riis Blaabjerg

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Mona Rasmussen

Hej Susanne

Held og lykke med din slægtskrønike, og mange tak for det store arbejde, du indtil nu har lavet.

venlig hilsen
Mona Rasmussen

Joan Funk

Hej Susanne
Kan du hjælpe mig med følgende 3 søskende:
Else Thomine Karoline Axelsen født 25 feb 1884 i Hals sogn Ålborg amt
Christiane Marie Axelsen født 8 jan 1887 i Hals
Antonette Kathrine Axelsen født 23 okt 1897 i Hals gift med Poul Annæus Clausen født 5 maj 1899 iSvenstrup sogn Ålborg amt
Med venlig hilsen
Joan Funk

Cay-Erik Geipel

Hej Susanne

tak for din tidligere hjælp som var meget målførende. Du har tidligere slået op efter "Hartung" og de fleste uklarheder ang. denne familie er løst. Men jeg leder stadig efter:
Nicolai Christian Hartung, født 22.6.1881 i Kollund, Bov sogn og her især efter moderen, men hun lever nok ikke mere 1930 siden hun blev født 1836. Men sønnen kunne måske hjælpe med at finde ud af hvad der skete med hende.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Susanne Riis

Citat fra: Susanne Riis Blaabjerg [22949] Dato 12 Mar 2016 - 08:52
Citat fra: Susanne Riis Blaabjerg [22949] Dato 09 Mar 2016 - 22:38
Hej Alle
Jeg bliver nødt til at lukke denne tråd ned midlertidig. Jeg er nemlig ved at skrive en efterhånden omfangsrig slægtskrønike. Den har jeg lige brug for at dedikere noget tid til.

Derfor bliver jeg lige nødt til at trække stikket til FT1930 hjælpen for et par måneder. Den kommer op at køre igen efter maj måned.

Indtil da vil jeg anbefale jer at lave jeres egen tråd i dette forum eller i Aneefterlysning på dem I søger. Hvis jeg har tid i overskud i ny og næ vil jeg hjælpe lidt i de øvrige tråde sammen  med andre søde hjælpere.


Med venlig forårshilsen og på snarligt gensyn
Susanne Riis Blaabjerg

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Bente Lange Park

Hej Susanne.
Jeg vil gerne prøve at finde nogle aner via FT 1930.

Min oldefar Christen Christensen: Jeg ved, at han er født 2.maj 1855 i Ydby sogn,Thisted, at han er gift 8.juli 1877 i Møgeltønder, og at hans kone Anna Laura Christensen døde den 3.maj 1910 i Møgeltønder, men jeg kan ikke finde ham efter 1910.

Jeg leder også efter hans to døtre:

Marie Cathrine Christensen. Født 1.marts 1886 i Møgeltønder . Konfirmeret 8.april 1900 i
Møgeltønder

Christiane Laurette Christensen. Født 14.januar 1895 i Møgeltønder, konfirmeret 4.april 1909 i Møgeltønder

Men herefter kan jeg ikke finde noget om dem

Kan "almindelige" mennesker ikke slå op i FT 1930?
På forhånd tak.
Mvh. Bente

Bodil Lange

Hej Susanne

Kan du finde følgende personer:
Agnes Methea Klaudia Madsen f. 8. november 1883 i Øster Hæsinge Sogn, Svendborg Amt
Hans Kristian Møller Madsen f. 18. oktober 1887 i Øster Hæsinge Sogn, Svendborg Amt
Jørgen Peter Jørgensen f. 16. maj 1907 i Hillerslev Sogn, Svendborg Amt
Osvald Møller Jørgensen f. 23. februar 1913 i Hillerslev Sogn, Svendborg Amt.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Bodil Lange

Mads Gadegaard

Hej Susanne.
Kan du finde min slægtning Niels Olsen, født 06.09.1858 i Lom Sogn, Oppland, Norge. Vistnok emigreret til Danmark i 1880'erne. Han ses i FT 1921 på Niverødgård, Karlebo sogn (opslag 160/211). Her oplyses, han er flyttet dertil 1920 fra Maalev/Måløv.
Efter det skulle han i 1920 skulle have været ansat på Damgaard i Nivå.
   Muligvis staves han "Nils".
Venlig hilsen Mads

Anne Marie Holck

Hej Susanne,

Så vil jeg gerne bede om hjælp til at finde Martha Nielsen, født 2. juli 1889 i Randers, sandsynligvis gift med Vilhelm Oscar Thorvald Pedersen, født 2. jan. 1888 i Odense.

pft.


Jette Hansen

Hej Susanne jeg søger 3 søskende som følger:   

Laura Marie Kjølstad Larsen 17-06-1894 Haraldsted sogn
Jens Marius Kjølstad Larsen  30-04-1902 Ligeledes Haraldsted sogn
Peter Gotfred Kjølstad Larsen 06-10-1905 også Haraldsted sogn

Tak for det store arbejde, som du hjælper os med

MV  Jette Hansen

Anne Messmann

Hej Susanne!
Vil du venligst hjælpe med:

Karen Margrethe Scharnweber f. Hansen (evt. Messmann Hansen), f. Købhvn. 27.10.1899.

De bor sandsynligvis i København. Jeg kender ikke ægtefællens fornavn. Vil meget gerne have alle de oplysninger, der står: mandens data, børn, vielsesdato og hvad der ellers står.

På forhånd tak og
Venlig hilsen
Anne Messmann

Med venlig hilsen
Anne Messmann

Susanne Riis

Citat fra: Susanne Riis Blaabjerg [22949] Dato 14 Mar 2016 - 22:06
Citat fra: Susanne Riis Blaabjerg [22949] Dato 12 Mar 2016 - 08:52
Citat fra: Susanne Riis Blaabjerg [22949] Dato 09 Mar 2016 - 22:38
Hej Alle
Jeg bliver nødt til at lukke denne tråd ned midlertidig. Jeg er nemlig ved at skrive en efterhånden omfangsrig slægtskrønike. Den har jeg lige brug for at dedikere noget tid til.

Derfor bliver jeg lige nødt til at trække stikket til FT1930 hjælpen for et par måneder. Den kommer op at køre igen efter maj måned.

Indtil da vil jeg anbefale jer at lave jeres egen tråd i dette forum eller i Aneefterlysning på dem I søger. Hvis jeg har tid i overskud i ny og næ vil jeg hjælpe lidt i de øvrige tråde sammen  med andre søde hjælpere.


Med venlig forårshilsen og på snarligt gensyn
Susanne Riis Blaabjerg

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup