Søgning med ancestry.com

Startet af Kaja Voldbæk, 31 Dec 2019 - 06:00

Forrige emne - Næste emne

Kaja Voldbæk

Jeg er noget forvirret: var det ikke meningen at man skulle kunne søge gennem ancestry's databaser?
Med hensyn til tidligere information her i danske slægtsforskere var det min forståelse at man som medlem af dis-danmark (danske slægtsforskere) kunne frit søge gennem alle ancestry's databaser. Med hensyn til at kunne finde oplysninger der fra danske kirkebøger, er a ikke nogen lettelse - det forefindes allerede gennem arkivalier eller sall-data. Så hvad er det vi kan bruge ancetry til?
Jeg havde abonnement, som jeg opgav, da jeg som sagt mente at der nu var sammenarbejde melllem de to: danske slægtsforskere og ancestry.com
Mon der er en eller anden som kan sætte mig på rette spor, mest fordi jeg allerede har min slægt optaget i ancestry's database, uden mulighed for at foretage flere undersøgelser.
Hilsen, Kaja

Steffen Andersen

Der er ingen aftale mellem Danske Slægtsforskere og Ancestry. Aftalen er mellem RA og Ancestry og betyder du frit kan søge i de indtastede kirkebøger på Ancestry.com
Det fungerer ganske godt.
På AO kan du kun bladre i kirkebøgerne, og ikke søge på et navn.
Med venlig hilsen
Steffen
5792

Jørgen Sørensen

#2
Aftalen er her - https://www.sa.dk/da/brug-arkivet/ddd/rigsarkivet-ancestry-aftalen/
I øvrigt er jeg glad for de nye farvebilleder.
De billeder, der ellers er tilgængelige, er af en så ringe kvalitet, at mange er totalt ulæselige.
Venligst Jørgen - 2300

Kaja Voldbæk

Tak for svar - hvilket betyder at jeg så må til at betale gebyr til ancestry igen! Jeg foretager en del søgning i USA, rent bortset fra bedre kvalitet af indscannede kirkebøger og folketællinger er der sådan set ikke større fordele. med mindre man kan lettere søge i registreringer.
Jeg fortsætter med AO! Og mange tak for hurtigt svar, hilsen, Kaja

Steffen Andersen

Nej du skal ikke betale. Det er gratis at søge i de indtastede danske kirkebøger, det er en del af aftalen med RA
Med venlig hilsen
Steffen
5792

Jørgen Sørensen

#5
Der er flere biblioteker som har adgang/licens til ancestry.
Måske de andre landsarkiver har, ligesom København, gratis adgang.
Venligst Jørgen - 2300

Kaja Voldbæk

Jeg er meget ked af hvis jeg ikke har svaret på indtastede henvisninger. Jeg må tilføje at da jeg bor i Oregon, kan jeg ikke frit søge i biblioteker eller andre landsarkiver. Jeg er altid taknemmelig for den hjælp jeg får gennem dette forum, hilsen, Kaja