For alle > AneEfterlysning

Jens Madsen - hvor blev han af? død før 1885

(1/4) > >>

Annagrete Mogensen:
Min oldefar på min mors side Jens Madsen blev i 1886 iflg. AO folketælling 1896 Nansensgade 22 A,  gift med min oldemor Frederikke Isidora Madsen (født Bolderup). Han bor der ikke ved folketællingen. De fik 4 børn, Poula Madsen f. 11-07-1887, Jenny Ottilia Madsen f. 15-04-1889 (min mormor), Martha Kirstine Madsen f. 10-02-1893 og Richard Jens Harry Madsen f. 15-01-1895. I 1885 bor min oldemor Frederikke hos sin mor i Ny Kongensgade 7, men jeg kan ikke finde hende i 1890. Har forsøgt om jeg har finde giftermålet i Vor Frue Sogn, som Ny Kongensgade hører under. Det er ikke lykkedes, ej de 4 børns fødsel/dåb i kirkebøgerne. Er der nogen, der kan hjælpe mig videre i søgning efter Jens Madsen?
Annagrete Mogensen

:
Hej Annagrete.

Hvilken forlketælling på AO henviser du til? Der findes ingen folketælling for 1896, som du skriver. Og angiv også gerne et Opslagsnummer.

Du formulerer dit spørgsmål som - Hvor blev han af? Betyder det, at du ved, hvor og hvornår han blev født? I så fald må du gerne give disse oplysninger også, da det så er nemmere at søge efter ham.

M.v.h.  Pia.

Anne Mortensen :
Her er den nævnte FT 1885 - så kan vi også se hvor gammel hun er:

kbhv, København (Staden), Ny Kongensgade (Ulige numre), Vester Kvarter, Ny Kongensgade 7 Matr. 233-234B Forhus Kvist til gaarden, 8+, FT-1885, C9178
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Sophie Regine Petra Boldrup f. Høberg 40  Enke Husmoder Vadsker ude om Dagen Kjøbenhavn
Otto Christian Emanuel Boldrup 19  Ugift Søn Smedesvend Holbæk
Frederikke Isidora Boldrup 14  Ugift Datter  Kjøbenhavn    
--------------------------------------------------------------------------------

Anne Mortensen :
I hvilken kirke bliver børnene døbt - især den første Poula.
-------------------------------------

Ifølge Pol.reg. er Frederikkes mor flyttet til Vendersgade og Nansensgade.
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1526384&limitstart=0

Anne Mortensen :
Hej

Poula bliver født
København
St Matthæus 1885-1888
opslag 297
1887

Her bliver der oplyst at parret bliver viet

St. Matthæus 1887-1891
opslag 4
1887
Brudgommen er 22 7/12 Aar - ca. 1864