Hans Julius Valdemar Hansen FT 1940 København!

Startet af heine petersen, 23 Maj 2016 - 17:23

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

hej

mon er der en venlig sjæl der kan hjælpe med Hans Julius Valdemar Hansens videre skæbne...

Hans Julius V. Hansen er født d. 1905 Byrum, Læsø af forældre Rasmus Carl Christian Hansen og Elisabeth Christine Christensen/
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17121996#160742,27014786


konfirmeret i Frederikshavn d. 05 oktober 1919


København:

han er fundet gift med en Elisabeth Margrethe Kristiansen
- København, Sct,. Hans Københavns Kirke 1813-1978 - bog 1927-1950 opslag 10 nr. 3
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17118403#155767,26034506


jeg har H J V. Hansen fundet i 1930, København, Sokkelund, Rødovre - opslag 1884
(tror det er et ældre opslag - jeg kan ikke finder opslaget igen!?)

kan de findes i FT 1940?

jeg er interesseret om han og Elisabeth får børn mm og også gerne hvornår de dør...

med venlig hilsen
Heine




Jessie Sundbo Hansen

For at finde dit gamle opslag Ft. 1930, gå ind på: København Amt, vælg sognelister, dernæst Rødovre, så finder du det. Ft. 1940 er det samme, der skal du bare vide gadenavnet. I Ft. 1930 læser jeg det som der står Fredly 14ae ude til venstre, 14ae kunne være matrikelnummer så du den vej kan finde vejens navn ;)
Venlig hilsen
Jessie Sundbo Hansen, Faaborg
sundbo@mail.dk

heine petersen

hej Jessie

tak for tippet... det skal forsøges :-)

for at finde vejnavn ud fra et matrikelnummer.. skal jeg vel ha et matrikelkort?...

venlig hilsen
Heine

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jessie Sundbo Hansen

Du kan bruge: OIS.dk,
gå ind i matrikel - Rødovre - Grøndalslund,så får du Ejbyvej 197A,

men de bor ikke der ft. 1940, om der er andre grundejerforeninger i Rødovre der har samme matr. nr. har jeg ikke undersøgt.
Venlig hilsen
Jessie Sundbo Hansen, Faaborg
sundbo@mail.dk

heine petersen

hej Jessie

tak for hjælpen :-)

det er lidt af en jungle at begå sig i Købstæderne også København og omegn... en hulens masse opslag/gader der skal kikkes igennem

noget nemmer med et sogn i det mørke Jylland :-)

jeg ved intet om grundejerforeninger mm i Rødovre heller.. så jeg bider i det sure æble og tager et opslag af gangen...

vh Heine