Hvad er Hans Ludvigsens håndtering i afgangsrullen?

Startet af Merete Skauge, 28 Mar 2015 - 18:45

Forrige emne - Næste emne

Merete Skauge

Hej

Mangler hjælp til et i ord under "Haandtering" i afgangsrullen for Hans Ludvigsen i Slagslunde-Ølstykke-Frederiksborg (1852-1875), opslag 123, pers. nr. 30

Han er lige blevet gift, så jeg formoder, at der ikke længere står tjenestekarl.

Mvh Merete

Poul F. Andersen

Hvis du giver os et direkte link til din kilde, har du bedre chance for svar,
fordi vi så ikke skal bruge så megen  tid på at slå op og lede.
Venligst
Poul F. Andersen

Merete Skauge

Hej Poul.

Det vil jeg meget gerne gøre!
Vil du så fortælle mig hvordan man laver et direkte link? (Så vidt jeg ved er det kun lægdsrullerne man kan lave et sådant ved).
Mvh Merete.

Poul F. Andersen

#3
Når du er på siden, hvor man kan se din kilde, flytter du musen op i
browserfeltet næsten øverst på skærmen, hvor adressen til kilden står.
Venstreklik een gang i feltet.
Så bliver adressen/linket blåt.

Så trykker du tasten på "Ctrl" - holder den nede og trykker derefter tasten/bogstavet "C"

Nu er adressen gemt på dit klippebord. (usynlig)

Gå ind i Forum og placer musemarkøren der hvor du vil have at linket skal stå i din meddelelse.
Venstreklik een gang med musen.

Så trykker du "Ctrl"-tasten igen - holder den nede og trykker derefter tasten/bogstavet "V".

Derved indsættes dit link.


PS:
Bogstavet C betyder her "Copy"
Bogstavet V  betyder her "Verify "
Venligst
Poul F. Andersen

Inger Toudal

Hej Merete

Du mener sikkert afgangsliste (ikke -rulle).

Nu forholder det sig så heldigt, at denne kirkebog også findes på FS, så der kan laves et direkte link til opslaget:

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1961-33493-11073-80?cc=2078555&wc=M5K4-ZJQ:357516401,358723901,358792401,358804601

Mit forslag: Lodseier(?)

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Merete Skauge

Hej

Tak Poul for dit svar! Og tak Inger for din hjælp!

Jeg tror, at hele humlen er, at jeg har skrevet afgangsrullen (ved en fejl) istedet for afgangslisten! Derfor er mit spørgsmål måske blevet afvist lidt hurtigt.

Jeg kender godt teknikken med at highlighte browserfeltet og kopiere et link, men det lader sig jo langt fra altid gøre inde på AO mht kirkebøger og folketællinger (måske i de nye beta-versioner?).

Jeg synes ikke altid, at FS er så god at arbejde med, fordi siden kan være mangelfuld i forhold til f.eks. sognene i Frederiksborg amt og i særdeleshed Frederiksborg slotssogn. Jeg tænker, at man ikke altid kan lave et direkte link fra FS og derfor kan blive nødt til at henvise til opslag på AO.

Mvh Merete