www.sa.dk => www4.sa.dk

Startet af Inger Buchard, 22 Mar 2015 - 17:29

Forrige emne - Næste emne

Inger Buchard

Hvordan ændrer man alle de webadresser i eet hug, som har fået tilføjet et 4-tal i www.sa.dk så de nu hedder www4.sa.dk?

Findes der en smart løsning i WIKI-miljøet?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

John Nielsen

Hej Inger

AO fik redirigeringen op at køre efter ca. 1 døgn.
Igår holdt det op med at virke eller kørte meget dårligt.
De fixer det sikkert mandag, så det er muligt at du ikke behøver at lave links om.

Jeg har absolut ingen viden om wiki systemet.

Hilsen John Nielsen

Inger Buchard

Tålmodighed er en vanskelig dy, men jeg prøver - og har skrevet på SAs fadebookside, om de virkelig mener, at linkene fra DAISY til scannede kilder skal være døde

Tak

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Arne Feldborg

Citat fra: Inger Buchard [192] Dato 22 Mar 2015 - 17:29
Hvordan ændrer man alle de webadresser i eet hug, som har fået tilføjet et 4-tal i www.sa.dk så de nu hedder www4.sa.dk?
Jeg kan ikke lige huske om Wiki har en egentlig søg og erstat funktion. Men ellers vil jeg tro det kan fikses direkte i databasen.

Men lad os nu lige se tiden an. Som John nævner har det jo virket, det var først lørdag eftermiddag det gik i kludder. Så mon ikke det bliver rettet igen.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Jette Mejnertsen


Er der noget nyt.

Jeg har  på ½t været i stand til at åbne 2 opslag - meget frustrerende.

vh

Jette Mejnertsen

John Nielsen

Hej Jette

Efter middag virkede det fint, men jeg kan godt se at det virker sløvt nu.
Det ser ud til redirigeringen er belastningsafhængig.
I nat kørte det upåklageligt og hurtigt, og der havde de næppe rettet på noget.
Det er også muligt at de arbejder på serveren, og det er det vi ser.

Arne og jeg har begge ændret links, så hvis det er noget der er tilgængeligt der så var det en mulighed.

Hilsen John Nielsen

Jette Mejnertsen


Tak for svar,  så må  jeg stå tidligt op. ;)

vh Jette

Inger Buchard

Jeg har nu prøvet et par filhenvisninger på DIS-Wiki igennem. Det lader til, at jeg kommer til f.eks.
http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16521339
selv om linket nu hedder
https://www4.sa.dk/ao/billedviser?epid=16521339
Puha, sikke en lettelse!

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Flemming Willum Petersen

Er det kun mig der oplever, at det kører ekstremt langsomt og fryser i tide og utide?
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

John Nielsen

Hej Flemming

Rediregeringen ser ud til at være belastningsafhængig og til tider meget langsom.
Der er dog også perioder hvor det går meget langsomt selvom links er rettet.

Hilsen John Nielsen

Flemming Willum Petersen

Ok tak - så er der jo ikke meget jeg kan gøre ved det :) andet end at væbne mig med tålmodighed og følge lidt med her i forum på sidelinien. God dag.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

John Nielsen

Hej Flemming

Det kan ofte betale sig at lukke et link som trækker ud, og så aktivere det igen.
Det ser ud til at AO har et køsystem som de så bagefter glemmer at kikke i.

Hilsen John Nielsen

Flemming Willum Petersen

Ja, det har jeg fundet ud af  :) men tak
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.