For alle (alle kan læse, kun medlemmer kan skrive) > Projekter

Slægtsforskernes Bibliotek - nye e-værker

<< < (3/104) > >>

Poul Wachmann:
Vilhelm Richters værk i 2 bind med titlen Den Danske Landmilitæretat 1801-1894 er nu tilgængelig som søgbare e-bøger i DIS-Bibliotek.

Se http://bibliotek.dis-danmark.dk/cgi-bin/koha/opac-search.pl?q=Landmilit%C3%A6retat&branch_group_limit=

Værket indeholder personalhistoriske oplysninger om over 5.000 personer fra hærens faste stab i perioden 1801 til 1894.

Med venlig hilsen
Poul

John Nielsen:
Hej Poul

Godt initiativ.
Jeg kan se at i bruger FineReader, der er mange ord hvor alle bogstaverne er adskilt af mellemrum.
Det kan man ikke gøre så meget ved i Finereader.
De kan dog rimeligt nemt og sikkert findes i eksterne editorer ved at søge på alle store bogstaver efterfulgt af mellemrum.
De manglende karakterer fra landene omkring os kan dog løses ved at definere jeres eget sprog.
Så kan i også slippe af med ordbøgerne som ved biografi gør mere skade end gavn.

Hilsen John Nielsen

Poul Wachmann:
C. C. Haugners værk i 2 bind med titlen Maribo Historie er nu tilgængelig som e-bøger på DIS Bibliotek. Det er et værk på 540 sider og fortæller om klostret, kirken og købstaden Maribo. Hvert bind indeholder bagest et navneregister og henvisninger til kildematerialer.

Se: http://bibliotek.dis-danmark.dk/cgi-bin/koha/opac-search.pl?idx=ti&q=maribo&idx=au%2Cwrdl&q=haugner&idx=kw&do=S%C3%B8g&sort_by=title_az&limit=

De 2 bind er affotograferet af Palle Kvist og doneret til DIS Arkiv & Bibliotek.

Med venlig hilsen
Poul

Egon Hansen:
Jeg har set at Jørgen Grens bog er kommet som e-bog, med de seneste rettelser.
jeg har papirudgaven og syntes derfor ikke at jeg vil inverstere i e-bogen, men kunne tænke mig at se hvad der er rettet/tilføjet.
Kan bogen søges som e-bog gennem bibliotekerne?
Mvh Egon Hansen

Kathrine Tobiasen:
Hej Egon
Du kan låne e-bogen via bibliotekernes digitale tilbud E-reolen.
Hvis du ikke kender systemet, foregår det på den måde, at du downloader app'en og logger dig med det login, du har til dit lokale bibliotek. Så vil du kunne finde bogen og låne den.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version