Har brug for hjælp til opslag på Rigsarkivet.

Startet af Gert Johansen, 25 Mar 2013 - 16:38

Forrige emne - Næste emne

Gert Johansen

Da jeg bor i Jylland , og ikke lige kan besøge Rigsarkivet,vil jeg hermed prøve om der er en venlig sjæl der jævnlig kommer på Rigsarkivet,som vil prøve at hjælpe mig til lidt mere viden om min tip 4 oldefar
Carl Friderich Niedersee.Jeg har fundet følgende

FT 1787 København,København (Staden),Hof og Militæretaten,Kgl.danske Livgarde til fods 4. kompagni Rosenborg Kasserne.
Carl Friderich Niedersee,25år enkemand,indkvateret Fourier.

FT 1801 København,København (Staden),Hof og Militæretaten,Garden til fods kaserne v.Nørre V.
Carl Friderich Niedersee -43 år -gift-Commander Sergeant
Christine Margrethe Schiødt -40 år hans kone
Charel Friderich Niedersee -12 år søn
Christian Wilhelm Niedersee-9 år søn    født24/12  1792   Garnision sogn  (1784-1810) opslag 63
Maria Magdalena Niedersee 7 år datter  født 5/7  1794            "         "              "              "    77
Simon Hendrich Niedersee -5 år søn      født 11/4  1796          "         "              "              "    94
Ludwig Ferdinand Niedersee -3 år søn    født 19/6  1798         "         "               "              "   119

Mangler Carl Friderich Niedersee`s  fødsel/forældre-vielse 1/ 2 ægteskab -den ældsteste søn`s fødsel.Og hans død.
Ludwig Ferdinand Niedersee er min tip 3 oldefar ,var lods på Randers fjord.


Venlig hilsen
Gert Johansen

Per Meldøgaard

Hej

jeg kan oplyse at jeg har et billede af Ludvig Ferdinand Niedersee sammen med min tip3 oldemoder.
Jeg nedstammer kun fra hende, hun havde en søn før ægteskabet med LFN.
Jeg har også et epitafium over ham.

MVH
Per Meldøgaard