My Heritage

Startet af Ea Anild, 08 Mar 2015 - 08:51

Forrige emne - Næste emne

Ea Anild

Hej  :)


Jeg kunne godt tænke mig at få råd og vejledning til at flytte mit slægts pogram, My Heritage, til et andet
slægtsprogram.


Og jeg vil meget gerne høre om jeres erfaring med  andre slægtsprogram,  hvilket det er klogt at vælge.


Med venlig hilsen
Ea Anild

Leif Sommerdal

Brug den udmærkede søgefunktion.
Spørgsmålet er vel behandlet et par hundrede gange.
Et nøgleord kunne være GEDCOM
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Sørensen

Hej Ea

Jeg har ikke selv prøvet at flytte data imellem to slægtsprogrammer, men jeg ved at man kan oprette en såkaldt gedcom fil, som skulle kunne bruges til at udveksle data imellem slægtsprogrammer.

I my Heritage gå du i i menuen "Fil" som findes helt oppe i venstre hjørne. Her vælger du eksporter GEDCOM.

Så skal du bare følge instruktionerne på skærmen. Sørg for at gemme filen et sted på computeren hvor du kan finde den bagefter.

Når du så vælger et nyt slægtsprogram, så skulle det være muligt at importere filen i dette program.

Jeg har som sagt aldrig prøvet det selv, og ved derfor ikke om det er så ligetil som det lyder.

Mht slægtsprogram
Jeg er blevet anbefalet Brothers Keepers, men har ikke selv prøvet det endnu.

Venlig hilsen
Henrik Sørensen


Ea Anild

Hej Leif og Henrik  :)

Tak for jeres svar :)

MVH
Ea

Anne Marie Holck


Claus Nissen

Hej Ea

Du skal ikke snyde dig selv for at prøve MyHeritages PC program Family Tree Builder. Det er Gratis og er et fortrinligt program og mange af de faciliteter du har i dit On-line program findes også i dette PC stand alone program. 
Jeg har brugt det i snart mange år og der er INGEN begrænsninger på antal af personer i denne gratis version.

Så download det og test om ikke det virker for dig også.

mvh

Claus 

Ea Anild

Hej Anne og Claus :)

Mange tak for jeres svar :)

MVH
Ea