Vielse Sct Mathias Kirke 9. nov 1931

Startet af Merete Westermann Hesselberg, 06 Mar 2015 - 18:35

Forrige emne - Næste emne

Merete Westermann Hesselberg

Kan I hjælpe mig med en vielse Sct Mathias Kirke Viborg d. 9. nov. 1931. Det drejer sig om min farfars søster Erna Valborg Kristensen Nørgaard f. 10. april 1911. Hun skulle være blevet gift med med Peter Sørensen (murer) ovennævnte dato. Hun er født i Løvel. Var den sidste af 14 søskende. Hun kom i pleje som lille, sammen med søsteren Hilda. Deres forældre døde. Moderen i 1913 og faderen i 1919. Min farfar var ældst, men måtte sætte de 2 små i pleje. Da han ikke kunne magte hele flokken. Jeg har efterflg. på Gravsten.dk fundet  en gravsten på Erna, som skulle være viet i 1931. Jeg anden søster, kan jeg ikke finde noget på. Alle  børnene blev født i Løvel.
Hvis nogen evt. har et tip til hvordan man kan finde den anden søster, vil det glæde mig. Hilda Kristensen Nørgaard er født 10. april 1911.

Ovennævnte vielse, som jeg har fundet i mormonernes oplysninger, kan jeg ikke finde i diverse kirkebøger.

Venlig hilsen

Merete Westermann Hesselberg

Jesper Skov


Merete Westermann Hesselberg

Tak for dit svar Jesper Skov. Et enkelt tillægsspørgsmål. Den bog vielsen er noteret i. Er det ikke en bog der er offentlig tilgængeligt.                                                                                                 Jeg abonnerede på data fra Mormonerne i et års tid, men opdagede at det fleste af de data jeg fik, var afskrevne data og billeder fra mig selv. Som jeg har lagt i My Heritage. Jeg havde fået lagt forkert "lys" på flere af billederne, "lyset" så man tydeligt, på match kopierne, hvor jeg søgte oplysninger.

Hvis disse bøger et tilgængelige, uden et dyrt abonnement, vil jeg være taknemmelig for er adresse. Jeg er stadig novice, med alle de søgemåder, som jeg konstaterer hen af vejen, der findes.

Venlig hilsen og tak

Merete Westermann Hesselberg

Jesper Skov

Det er, hvad Mormonkirken har tilgængeligt om Danmark

https://familysearch.org/search/collection/location/1927025



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Inger Toudal

Hej Merete

Jesper Skovs link er til denne Journal fra Viborg Borgmesterkontor: https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-12377-122160-12?cc=1607917&wc=MFDZ-D36:118285501,118285502,118285303

Den Myndighed, Brudefolkene har begæret Lysning hos: Sognepræsten i Viborg Domsogn.

Den Myndighed, Brudefolkene har ønsket at blive viet af: Samme.

Attestens Udstedelsesdato: 9/4 1931.

Viet 1. maj 1931: Viborg Domsogn, Nørlyng, Viborg 1923-1936, opslag 109.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal


Merete Westermann Hesselberg

Mange tak for hjælpen til både Jesper Skov, og Inger Toudal. På et tidspunkt lærer jeg vel at finde rundt i alle opslagsværk.

Venlig hilsen

Merete Hesselberg