Blokering af Danish Family Search

Startet af Dan Nicolaysen, 04 Mar 2015 - 13:01

Forrige emne - Næste emne

Lars J. Helbo

Nu blev jeg jo ikke færdig med udlæsningen, og dataene skal også konverteres til en egentlig liste. Så det varer lidt endnu.

Jeg kan dog allerede nu sige med sikkerhed, at DFS har flere tusinde indtastninger med tilsammen flere millioner poster fra DDD, som aldrig har været udgivet på CD eller ligget til download nogen steder. Og ifølge arkivleder Allan Vestergaard har Rigsarkivet/DDA heller aldrig udleveret disse data til DFS. Resten må man så indtil videre gætte sig til - medmindre Dan vil forklare sammenhængen?

Lars J. Helbo

En anden ting, jeg allerede kan sige med sikkerhed, er, at dataene ligger hos DFS i stort set uændret form. Der er kun foretaget rent kosmetiske ændringer, f.eks. er M/K ændret til Mand/Kvinde, til sognenes navne er tilføjet ordet "sogn" (det bliver lidt underligt nogle steder f.eks.: Odense Købstad sogn) og Aa er ændret til Å. Derudover er nogle felter slettet (f.eks. gadenavne i FT-1880 og 1885 i København samt fødselsdato og flyttet til sognet i de fleste FT-1901). Endelig er der tilføjet fødselsår til FT før 1900 og alder til dem efter. I begge tilfælde er tallet beregnet maskinelt og det er i de fleste tilfælde forkert.

Men det er altså rent kosmetiske ændringer. Det er væsentligt, fordi der så er tale om videregivelse, og det strider som nævnt mod den aftale, som jeg og andre indtastere i DDD har indgået med Rigsarkivet.

Bent Mortensen

Lars

Den ene gang er data ændre en andengang siger du at de ikke er ændret, hvad mener du når det kommer til stykket,
Og hvor har du dine oplysninger fra ?.

Jeg tror at du skal til at passe på dit helbred, jeg er bange for at du er ved at blive syg og det kan vi jo ikke havde så er der ingen til at sætte brand i den.

Hvordan ville du havde at vi skal tro på dig når du heletiden ændre mening.
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Lars J. Helbo

Citat fra: Bent Mortensen [387] Dato 05 Mar 2015 - 13:45
Og hvor har du dine oplysninger fra ?.

Som allerede nævnt har jeg kigget lidt på DFS hjemmesiden - det var det, som Dan kaldte et "DDOS-angreb", men det var altså bare et forsøg på at se, hvad den indeholder. For du har jo helt ret, vi skal ikke hævde først det ene og så det andet. Derfor er det vigtigt at have ordentlige og veldokumenterede oplysninger.

Bent Mortensen

Lars
Kan du ikke fortælle mig hvad det var for et program du lavede det angreb med, for det vil jeg da gerne prøve for at se hvilke oplysningen jeg kan få frem,

100 kald i sekundet  for det ville ellers tage lang tid med alm. kald.
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Lars J. Helbo

Jamen jeg aner ikke, hvor det med "100 kald i sekundet kommer fra". Jeg mener det er noget sludder.

Knud Haaning Andersen

Uanset om der er tale om 100 kald i sekundet eller ej, så kunne det være interessant at få fat i det program, som du har brugt. Kan det købes eller kan det downloades frit?
Venlig hilsen
Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning
Hjemmeside:http://knudhaaning.dk
http://knudhaaning.dk/
Med i Facebookgrupperne Forum for Slægtsforskere og DNA og Slægtsforskning

Verner Bentsen

Citat fra: Knud Haaning Andersen [491] Dato 05 Mar 2015 - 16:54
Uanset om der er tale om 100 kald i sekundet eller ej, så kunne det være interessant at få fat i det program, som du har brugt. Kan det købes eller kan det downloades frit?

Hvad vil du bruge det til hvis det er strafbart ?

Knud Haaning Andersen

Jeg ved ikke om det er nødvendig at redegøre for hvad jeg vil bruge det. Jeg har en gammel hjemmeside liggende, og den vil jeg afprøve det på, og det er vel næppe strafbart.
Venlig hilsen
Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning
Hjemmeside:http://knudhaaning.dk
http://knudhaaning.dk/
Med i Facebookgrupperne Forum for Slægtsforskere og DNA og Slægtsforskning

Bent Mortensen

Citat fra: Verner Bentsen [62] Dato 05 Mar 2015 - 17:08
Citat fra: Knud Haaning Andersen [491] Dato 05 Mar 2015 - 16:54
Uanset om der er tale om 100 kald i sekundet eller ej, så kunne det være interessant at få fat i det program, som du har brugt. Kan det købes eller kan det downloades frit?

Hvad vil du bruge det til hvis det er strafbart ?

Ja det kunne jo være at man kunne aflæse i koden hvem der havde lavet det, så kunne vi jo prøve den på Lars Computer.
hvis det er lovligt er det jo ikke et problem, men skulle det være ulovligt ville det heller ikke være det, da han selv har brugt det mod andre.
Derfor
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Erik Boysen

USERIØST IGEN
Hvormange af medlemmerne i DIS har interesse i jeres trasserier om blokering?
Er I kun ude på på at fylde forummet op med den slags private kampe?
Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE

Bent Mortensen

Citat fra: Erik Boysen [74] Dato 05 Mar 2015 - 17:37
USERIØST IGEN
Hvormange af medlemmerne i DIS har interesse i jeres trasserier om blokering?
Er I kun ude på på at fylde forummet op med den slags private kampe?

Så kunne DIS blokkere Lars så havde vi andre ingen grund til at svare, hvis han ikke kom med alle fejl og beskyldninger. 
Hvad er det der useriøst er det at Lars laver masse andgreb på en hjemme side, helt uden grund.
Nu må du havde mig undskyldt, nu er vi forlangt ude.
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Kathrine Tobiasen

Tråden er udartet i trakasserier, og der kommer næppe noget konstruktivt ud af den.
I stedet kunne den måske risikere at fortsætte i en uendelighed, og for at komme det i forkøbet tillader jeg mig at lukke den.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.