Hvem var køgemester Albert Muus

Startet af bjørn løkken, 17 Okt 2010 - 20:49

Forrige emne - Næste emne

bjørn løkken

Kjære forum
I forbindelse med vår Muus forskning i Norge , undres vi på om noen kan fortelle oss noe om hvem Køgemester ved København slott , Albert Muus var . Han var vel også den Albert Muus som skrev i den berømte " hjerteboken " et av  Danmarks eldste bevarte skrifter .

Er det noen i dette flotte forum som kan gi oss noe informasjon om hvem denne Albert Muus var , noe om hvilken Muus ætt han tilhørte og om noen har kjennskap til eventuelle barn .

Jeg vil også benytte anledningen til og ønske alle Danske Muusintereserte velkommen til å besøke vår nyoppstartede web side : www.muus-slekten.no . Her tar vi mer enn gjerne imot all den hjelp vi kan få til å kartlegge forskjellige Muus profiler og ætter . SAmtidig ønsker vi også å knytte bånd imellom Muus intereserte i Danmark og Norge . Håper med dette å få høre fra våre Danske venner .

Med vennlig HIlsen Bjørn Løkken , Trondheim , Norge .

Thestrup-Bjørn

Hej Bjørn!

Det havde været fint, hvis du havde skrevet, at det drejer sig om 1500-tallet

Jeg sætter lige et link til lidt om Hjertebogen - http://www.denstoredanske.dk/Livsstil,_sport_og_fritid/Folketro_og_folkemindevidenskab/Hjertebogen
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

bjørn løkken

Til Thestrup - Bjørn

Ja det med at jeg glemte årstallet 1500 - 50 var en lei forglemmelse .

Vennlig hilsen Bjørn

bjørn løkken

kjære forum , løfter denne tråd igjen i håp om å få litt hjelp om denne " mystiske " køgemester Albert Muus ( ved København Slot ) som levede på 1550 tallet og som var innvolvert i den berømmelige hjerteboken

Vennlig hilsen Bjørn Løkken

bjørn løkken

Kjære forum

Løfter denne tråd igjen , i håp om at noen kan hjelpe

Med vennlig hilsen Bjørn Løkken

Jan Petter Ulltang

Tja.....ham var det altså ikke mange som kjente til selv om han vært på København Slott. Det synes da merkelig dersom han skal ha vært slottets køgemester...ikke?   ::)