Hvor er Kirsten Jørgensen og Hans Peter Carlsen viet ?

Startet af Niels Peter Rasmussen, 29 Mar 2013 - 18:55

Forrige emne - Næste emne

Niels Peter Rasmussen

D. 28. februar 1875 fødes Jens Peter Carlsen på Trunderup Mark i Jordløse sogn.

Om hans forældre står der følgende i kirkebogen for Jordløse sogn, Sallinge herred, Svendborg amt opslag 56:
Ugift, Kirsten Jørgensen paa Trunderup Mark, 31 Aar. Udlagt Fader Ungkarl Hans Peter Carlsen, Allerup.

-----
D. 19. oktober 1879 fødes Karen Marie Carlsen i Allerup i Sønder Broby sogn.
Jens Peter og Karen Marie er søskende.

Om hendes forældre står der følgende i kirkebogen for Sønder Broby sogn, Sallinge herred, Svendborg amt opslag 85:
Inds. og Arbejdsmand Hans Peder Carlsen og Hustru Kirsten Jørgensen (35 Aar ) af Allerup

-----
Ifølge folketællingen fra 1901, for Nørre Broby sogn, Salling herred, Svendborg amt, opslag 812  er de viet i 1879.

Gad vide hvor man kan finde vielsen af Kirsten Jørgensen og Hans Peter Carlsen i en kirkebog ?

med venlig hilsen
Niels Rasmussen


Egon Sørensen

Hej!


De er viet  1879 Vester Hæsinge Svendborg opslag 167 nr.3


Mvh.

Egon Sørensen

Peter Kristiansen

Og her er familien i FT 1880:

Svendborg, Sallinge, Sønder Broby, Allerup By, Sønder Broby sogn, et hus, 4 F2, FT-1880, B0229
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Hans Peter Carlsen   30   Gift   dagleier i agerbruget, indsidder      S. Broby sogn
Kirsten Jørgensen   35   Gift   husmoder, hans kone      Jordløse sogn
Jørgen Peter Carlsen   4   Ugift   deres børn      Jordløse
Karen Marie Carlsen   1   Ugift   deres børn      Allerup

M.v.h. Peter Kristiansen

Niels Peter Rasmussen

Tak til jer begge

Jeg har vist syndet mod den gamle regel om ALTID at kigge i nabosognet, hvis der er noget man ikke finder i det sogn hvor man forventer at finde det man søger.

med venlig hilsen og tak
Niels Rasmussen


Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Niels

Jeg har lidt fra samme familie. Kan du ikke skrive til mig på sanne@jystrup-net.dk

mvh

S.B. Andersen