Søger Jacob Nielsen født 15. april 1793 i Midschov, Mesinge sogn i Bjerge herred

Startet af Svenn Chr. Trønning, 05 Feb 2015 - 17:33

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger Jacob Nielsen født 15. April 1793 i Midschov, Mesinge sogn i Bjerge herred, Odense Amt.

Han bliver Hjemmedøbt den 16. april 1793 og fremstillet i Mesinge Kirke, Mesinge sogn i Bjerge herred, Odense Amt, den 26 april.
Han bliver  Konfirmeret den 9. april 1809 og derefter forsvinder han. Der er ikke nogen Til-og afgangsliste for sognet og jeg kan ikke finde ham i FT ej heller ikke som fadder.
Jeg har set efter ham som død i Sognes Kirkebog op til 1834 uden at finde han.

Nogle der kender noget til ham.

Hans fader er Jordløs huusmand Niels Povlsen og hustru Mette Larsdatter i Midskov, Mesinge sogn i Bjerge herred, Odense Amt.

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Gurli Kristensen



Hej

Har du forsøgt at følge ham i lægdsrullen.

Der er flere der hedder Jacob Nielsen og er omkring 40 år hvis du ser i FT 1834 på ddd.dda.dk, har du fulgt dem.


Hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Svenn Chr. Trønning

Til Rolf Kristensen

Jeg har fundet ham i Nyborg Tilganslisten 1793 B nr 7 født 21 april ( da blev han fremstillet i Kirken.) opslag 49

Jeg fandt ham også i Hovedrulle 1794 C nr. 197 som 1 år gl.

MEN derefter kom jeg ikke vidre. Hvad har jeg gjort galt. Jeg har også prøvet at finde ham i Svendborg 1798 uden held og i Odense 1799 samt 1809 uden at finde ham.

Jeg må beklage at jeg ikke kan finde nogle Jacob Nielsen  i Odense Amt Bjerge Herred 1835


Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning