Gustaf Jonson

Startet af Ejgil Stenbæk Johnsen, 04 Feb 2015 - 13:55

Forrige emne - Næste emne

Ejgil Stenbæk Johnsen

Min oldefar Gustaf (Gustav) Jonson f. 1./7. 1843  I Aspelund Tävelsås Sverige som "uægte" barn af Ingrid Svensdotter, hun blev senere gift med enkemanden Jon Johanson, Bergagård Tävelsås som havde 7 børn, en af børnene hed Gustaf Johanson som emigrerede til DK hvor han tog efternavnet Johansen . Oldefar Gustaf Jonson emigrerede til Danmark d. 22./4. 1862 .
I samarbejde med et oldebarn af Gustaf Johansen har vi fundet min oldefar I Lejrskov, Anst herred opsl. 38 nr. 95 1864 hvor han skulle være kommet fra Varde, I Lejrskov har oldefar været fadder til 2 af fosterbroderens børn  26.712 1864 opsl. 8 og 3. /6. 1866 opsl. 166
Næste gang jeg møder min oldefar er ved giftermål I Skjern kirke, Bølling herred 28./11. 1874 opsl. 74, her er han opført som jernbanearbejder, I 1914/15 har han været stenhugger ved ombygning af Skjern kirke. Er der nogen der ved hvornår han er kommet til Skjern evt. hvorfra samt hvor I Varde han har været I 1862-64
   

Hans Peter Christiansen

#1
Hej Ejgil.

Har du dette (Hvis det er ham)?

Skanderborg, Gjern, Silkeborg Handelsplads, Nygade, Nygade Mat 141 Forhuset Kvisten Gade No 118, 47, FT-1880, C4407

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Gustav Johansen   38   Ugift   Husfader, Stenhugger      Sverige
Kjerstine Rasmine Villadsen   42   Gift   Husmoder      Nørre Bjert Sogn Vejle Amt
Ane Marie Johansen   13   Ugift   Barn      Langskov Sogn Vejle Amt
Carl Oscar Valdemar Johansen   9   Ugift   Barn      Hørning Sogn Skanderborg Amt
Betty Abelone Cecilie Johansen   2   Ugift   Barn      Pårup, Engesvang Sogn Viborg Amt
Martha Jensen   20   Ugift   Sypige      Balle Sogn Viborg Amt
Mvh HP

Gitte Johansen

Ringkøbing, Bølling, Skjern, Øster Skjern By, et Huus, 41, FT-1880, D4793
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Gustav Johnson   36   Gift   Tjenestekarl   Huusfader. Steenhuger   Sverrig
Laura [Louise] Marie Lauridsen   31   Gift   Indsidder, dagleier   hans Hustru   Skjern Sogn, Ringkjøbing Amt
Niels Laurids Johnsen   4   Ugift   Hans hustru   deres Barn   Skjern Sogn, Ringkjøbing Amt
Anton Marius Johnsen   1   Ugift   Indsidder i huus nr. 19, nyder fattigunderstøttelse   deres Barn   Skjern Sogn, Ringkjøbing Amt
Ane Marie Poulsen   63   Enke   Huusfader, steenhuger   forsørges af forannævnte Huusfader   Lem Sogn, Ringkjøbing Amt
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ejgil Stenbæk Johnsen

Hej Peder Christiansen
Tak for svarene, jeg har navne også på børn, men jeg har ikke fulgt op på stederne, det har Torker som er oldebarn af denne Gustav.
Til Gitte; Det har jeg fundet, men tak alligevel, jeg har meget om Gustav, har også alle børn og er I kontakt med flere af "oldebørnene". Vi har også været I Sverige og set hvor han er født, opvokset og hvor de har boet efter moderens giftermål Hilsen Ejgil

Gitte Johansen

Lidt pudsigt, at der står, han er i Danmark fra 1872!!


Efternavn:   Jonsson   Fornavn:   Gustaf
Erhverv:   Husejer   Fødelokalitet:   Täfvelsaas
Føderegion:   Kronobergs Län   Fødeland:   Sverige
Fødselsår:   1843   I DK fra:   1872
Bopæl, lokalitet:   Skern Sogn   Amt, region:   Ringkøbing Amt
Lov af:   07 02 1913   Tillæg:   A
Løbenr:   176
Bemærkninger: også Stenhugger
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com