Program til TV2, DNA test

Startet af MME, 04 Feb 2015 - 12:31

Forrige emne - Næste emne

MME

Jeg skriver herinde, fordi jeg researcher på et muligt program til TV2. Jeg leder efter folk, der er i tvivl, om deres forælder eller søskende er deres biologiske familie. Programmet er bygget op omkring en DNA test. En mulig case kunne for eksempel være en pige, der er vokset op med troen om, at begge forældre er biologiske, men finder ud af/er i tvivl, om hendes far er hendes biologiske far.

Jeg vil meget gerne høre fra dig, hvis du selv har lyst til at deltage, eller kender nogen, som jeg kan tage kontakt til?

Med venlig hilsen,
Marie

Peter Paluszewski

Hej Marie,

Det er ikke præcis hvad du søger efter, men jeg har en skilsmissesag fra 1760erne, hvor konen har haft besøg af andre mænd, og hvor jeg ved man vha. DNA test vil kunne afgøre om børnene har samme far.

Måske som et bonusprogram, der viser, hvor langt tilbage I kan gå?

Mvh Peter

MME

Hej Peter,

Tak for henvendelsen. Da sagen går helt tilbage til 1760'erne kan jeg desværre ikke bruge den i dette program, men mange tak for hjælpen.

Du må endelig sige til, hvis du hører om lignende sager, hvor de indvolverede stadig er i live og kan kontaktes.

Mvh Marie

Jørgen Andersen

hej Marie Elkjær

Jeg har fået foretaget en dna test for at få fastslået hvem min farfar var.
I kirkebogen er der ingen far nævnt til min far, der er født den 28.maj 1915 i Horreby på Falster.
Min mor har oplyst at det var Hans Kr. Jensen og som boede i Karleby på Falster.
Men han boede i Nørre Ørslev på Falster.
Dna analysen gav til resultat at den var god nok.
Idet der var en Dna test fra en person, hvor vi havde fælles oldefar, nemlig Jens Hansen.

med venlig hilsen
Jørgen Andersen
Rønnedevej 66
4640 Faxe
thorve