Vedhæftning af billede

Startet af Anna Sofie Hagen, 17 Okt 2010 - 16:30

Forrige emne - Næste emne

Anna Sofie Hagen

Jeg har i Aneefterlysning forsøgt at sende en ny besked, hvor jeg har vedhæftet et fotografi af et maleri.  Jeg kan ikke forstå at jeg ikke kan sende beskeden - jeg får at vide at den vedhæftede fil er for stor - men jeg har sikret mig at den fylder max . 33 KB!  Gør jeg noget forkert når jeg vedhæfter den?  Hvordan fungerer iøvrigt ikon'et for billeder??

Mvh.  Anna Sofie

Jens Peter Lieberkind

Hej Anna Sofie

Når du når så langt som til at få beskeden om at filen er for stor, lyder det da som om du gør det korrekt. Hvilken fil-type er det?
(Hvis du vil, kan du sende billedet til min email, så kan jeg prøve om det fungerer for mig.)

Hvis du selv har en hjemmeside, kan du i stedet bruge den anden metode du spørger til. Så skal du først uploade billedet til din side, og så kopiere dets webadresse og sætte ind her. Derefter markerer du adressen og trykker på billed-ikonet så der indsættes lidt kode.

(img)http://lieberkind.ch/images/test.jpg(/img)

med firkantede paranteser i stedet for runde giver så resultatet:



(Principielt kan du på den måde indsætte billeder fra enhver webside som ikke direkte har forhindret "hotlinking" som det kaldes, men det anses normalt for dårlig stil at linke direkte til fremmede sider.)

Mvh.
Jens Peter


Jens Peter Lieberkind

 Jeg ved ikke hvad jeg skal svare. Billedet er ikke for stort, og jeg kan - som det ses - godt vedhæfte det.  ???

Ulf J. Krarup

#4
God eftermiddag Anna!

Du har et billede som en fil på 33 Kb liggende i en mappe.
På vedhæftede skærmprint kan du se at markeringen til venstre for Øvrige funktioner... er ændret fra + til -.
Klik på feltet Gennemse... og bladre frem til din mappe, åbn mappn, klik på filen.
Skriv dit indlæg her i dette tekstfelt og blot klik på Send

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Anna Sofie Hagen

Tak for svar fra Jens Peter- nu vil jeg prøve igen!

Til Ulf:  Jeg mener, at jeg har gjort som du har beskrevet - men måske har jeg glemt noget, så jeg prøver som sagt igen.

Mvh. Anna Sofie