Windows XP

Startet af Rita Eberhardt, 29 Jan 2015 - 15:56

Forrige emne - Næste emne

Rita Eberhardt

Jeg kan ikke komme ind på Rigsarkivets nye hjemmeside via mit XP program.
Er der andre, der har oplevet samme problem og måske kan give en godt råd?
Det blive glæde mig meget, for det er ret frustrerende.
Venlig hilsen
Rita Eberhardt
Medlems nr. 13812

Ole Kaare

Du er ikke særlig informativ om dit problem, men formoder, det er følgende adresse på websiden, du ikke kan komme ind på:

http://www.sa.dk/

Er du i øvrigt i stand til problemfrit at surfe på nettet med din XP version?

Rita Eberhardt

Undskyld det meget forsinkede svar. Jeg har ingen problemer med at surfe på nettet med mit
XP-program, men når jeg går ind på www.sa.dk dukker hver gang en side op med teksten: "Vi har brug for din hjælp. Besøg Rigsarkivets nye website og hjælp os med at gøre det bedre". Det ville jeg også rigtig gerne, men det er ikke muligt at komme ind. Også når jeg via "Statens arkiver" forsøger at locke mig ind på "Kirkebøger", "Folketællinger etc. mødes jeg af samme side og kan ikke komme videre. Jeg havde ingen problemer med rigsarkivets "gamle" hjemmeside, så derfor står jeg lidt uforstående overfor problemet og ved ikke rigtig, hvordan det kan løses.
Venlig hilsen
Rita Eberhardt
Medlemsnr. 13812

Ole Kaare

Jeg har selv har modtaget denne pop-up besked med "besøg Rigsarkivets nye webside". Så vidt jeg husker kan du bare lukke den ned med det X, der er på opfordringen øverst til højre.

Formoder du har slået pop-up blokering til. Hvis ikke, så gå ind i din Internet Explorer og vælg Blokering af pop-up-vinduer i menuen Funktioner, klik derefter på Slå blokering af pop-up-vinduer til for at aktivere Blokering af pop-up-vinduer

Held og lykke

Rita Eberhardt

Tusind tak for det gode råd - dejligt at kunne få hjælp, når man er kørt fast i et problem.
Det er nu lykkedes at komme på hjemmesiden, så jeg kan komme videre.
Mange hilsener
Rita Eberhardt