Hvordan fjerner jeg fremmede billeder i MyHeritage

Startet af susanne bagge, 03 Jan 2015 - 23:16

Forrige emne - Næste emne

susanne bagge

Godt nytår til alle

Ved synkronisering fra FTB til MH kom der pludselig 2 fremmede billeder ind i mit træ i MH.

Kort fortalt: Jeg har opbygget mit træ online på MyHeritage. For nylig downloadede jeg FTB og synkroniserede. Umiddelbart gik det fint. Men ved nærmere øjesyn, så er to billeder af to af mine medlemmer blevet lagt ind i træet, den ene på mig, den anden længere nede i træet. Og begge har fået lagt adresser og email ind i FTB, på det tilsvarende datakort, her er dog ikke noget billede.

Hvordan får jeg fjernet billeder fra MH og data fra FTB?

venlig hilsen
Susanne

Ole Kaare

Du går da bare ind i FTB - Billeder - marker det uønskede - Slet. I MyHeritage går du også ind i Billeder - klikker på det uønskede - klik på X og så er den ged barberet :-)

susanne bagge

Tak for dit forslag Ole.
Men det virker ikke, da billederne er kommet på mit træ ved en datafejl i forbindelse med synkronisering. Nu har jeg ligget i dialog med MH Support i længere tid, og det er lykkedes dem, at fjerne det billede der var kommet på min profil, samt rette hele min profil op igen. Men de fejl der er kommet på andre i slægtstræet har de ikke rettet, og så er der opstået en ny fejl i forbindelse med deres arbejde. Grrrr
Så jeg er lige ved at kapitulere.

vh
Susanne

Ole Kaare

Ja, det er igen den forbandede synkroniseringsfunktion, som skaber flere problemer end glæde for et utal af brugere verden over.

Jeg kan kun anbefale dig, at slå denne synkroniseringsfunktion helt og aldeles fra og efterfølgende alene arbejde i FTB og tage en sikkerhedskopi med jævne mellemrum. Så er du beskyttet på betryggende vis og sikret imod lige meget hvad, der måtte hænde på internettet, idet du har din komplette sikkerhedskopi og med den, kan du til enhver tid genskabe dit projekt 100% uden mystiske fejl opstår.

Held og lykke!