Anne Emmy Marie Keydel, født 9. maj 1876 - i Hannover området

Startet af Christian Konstmann Autzen, 10 Jan 2015 - 11:26

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg søger oplysninger om Anne Emmy Marie Keydel's forældre og længere tilbage.

Hun er født 9. maj 1876 - i Hannover området, måske. Hun dør i 1950 (?) i Åbenrå, enke efter Anders Rasmussen Kjærby, som dør i 1943. Han var ejer af Højer Tæppefabrik.

Jeg har alle oplysninger om Anders Rasmussen Kjærby - og det er derfor alene Anne's herkomst, som jeg søger efter.

De bliver gift i 1903 - formentlig i Hamborg området.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Inger Buchard

Du burde kunne finde hendes død i DBR (personregistrenes Døde-Bi-Register) i eller omkring Aabenraa; her vil normalt være nævnt forældre og fødested

Se f.eks.
http://wiki.dis-danmark.dk/index.php/Aabenraa_By

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Christian Konstmann Autzen

Hej Inger

Tak for oplysningerne - men da jeg ikke kan finde nævnte "DBR (personregistrenes Døde-Bi-Register)", og ikke har mulighed for at komme til landsarkivet i Aabenraa, så har jeg et problem her. Og de kirkebøger, med afdøde, som findes på nettet for Aabenraa hjælper heller ikke.

Da det er i forbindelse med en lille ( ;) ) gave til familien, så kan jeg heller ikke gå direkte til pågældende efterkommer for yderligere oplysninger.

I givet fald må netop denne del af familien så afvente til sidst på året hhv. når kirkebøgerne for Tyskland kommer  på nettet.

Hilsen - og tak
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.


Inger Buchard

Som Gitte skriver, kan du finde dem online. DIS-Wiki henviser sogn for sogn til DBR, og det kan du da mageligt gøre, mens du venter på næste besøg hos efterkommerne

De hedder IKKE DBR - det er blot den gængse forkortelse - men Fødte, Viede og Døde under Personregisteret for hvert sogn

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Christian Konstmann Autzen

Tak for oplysningerne - og desværre så ses hun ikke død i 1950 i Aabenraa, jævnfør det nævnte personfører-register.

Oplysningen om hendes død i 1950 findes under hendes svigersøn Poul Birkelund's biografi; men oplysningen her er så måske ikke korrekt.

Tak for jeres gode bidrag.

Hilsen - i disse timer, hvor stormen Egon nu er ved at nå det nordlige Odsherred.
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Konstmann Autzen

Hej Gitte

Tusind tak - du er som altid utroligt til at finde rette vedkommende  :)

Hun er så flyttet tilbage til Højer.

Mange hilsener
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Inger Buchard

Om Mandelbeck i området omkring Hannover:
Mandelbeck, Vorwerk des Klosters Wiebrechtshausen på kanten af Harzen
og den tråd, der gav mig ideen:
http://forum.ahnenforschung.net/archive/index.php/t-80976.html
Her nævnes en bog
Ludwig Meyer: Niedersächsische Förster und ihre Familie

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Christian Konstmann Autzen

Hej Inger

Tusind tak for oplysningerne.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Ebbe Thygesen

Hej Christian

Hun døde i Højer 2/10-1956 og er begravet på Højer nye kirkegård. Se http://www.findengrav.dk/.

Med venlig hilsen,
Ebbe

Gitte Johansen

#11
Det er oversat forkert.

Hun dør 2. oktober 1950.

http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=38438#38438,5423304
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Konstmann Autzen

Tak for jeres input - og nok rigtigt, at skriften på gravstenen er svær at læse.

Hun døde 2. oktober 1950 - oplysning som findes klart og tydeligt skrevet i personregisterførerens dødsregister.

Stedet Mandelbeck ligger mellem byen Northeim og Harzen (Osterode). Jeg mindes nu ikke lige, at der ligger et egentligt og større skovområde her, men det kan der jo sagtens have gjort i 1800-tallet.

Efternavnet Keydel findes flere steder i 1800-tallet, bl.a. i det nærliggende St. Andreasberg i Harzen. Om det så også har tilknytning til stavemåden Keitel, kan givet diskuteres.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.