Print af kirkebogsopslag

Startet af Rune Stjernholm, 14 Apr 2011 - 22:18

Forrige emne - Næste emne

Rune Stjernholm

Et teknisk spørgsmål:

Jeg har nu på to forskellige printere forsøgt at lave et print af et kirkebogsopslag. Desværre er resultatet i begge tilfælde noget nær elendigt... en masse vandrette linjer, som ikke er at finde i selve kirkebogen.

Vælger jeg at printe en anden side i en anden kirkebog, er resultatet det samme. Og da begge printere som nævnt giver samme resultat, konkluderer jeg, at fejlen ikke skyldes printerne.

Hvad kan det da skyldes?

Tak for enhver hjælp!
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Arne Feldborg

Problemet opstår som regel, hvis man højrekliker på billedet og vælger "Udskriv".

Hent istedet biledet ind i et billedbehandlings- eller et billedvisningsprogram og udskriv det derfra. Det vil som regel løse problemet.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Rune Stjernholm

Hej Arne -tak for dit forslag.

Fejlen opstår -konstaterer jeg- i det øjeblik, jeg gemmer billedet på min pc. Uanset om jeg vælger at gemme opslaget som billedfil eller som dokumentfil = vandrette streger.

Muligheden for at printe blot ved et højreklik har jeg slet ikke ved opslag på AO, idet et højreklik ikke fremkalder det sædvanlige 'rullegardin'
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Flemming A. Aasklint

Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Arne Feldborg

Citat fra: Rune Stjernholm Dato 14 Apr 2011 - 22:49
Fejlen opstår -konstaterer jeg- i det øjeblik, jeg gemmer billedet på min pc. Uanset om jeg vælger at gemme opslaget som billedfil eller som dokumentfil = vandrette streger.
Det er jeg godt klar over. Men som regel forsvinder det igen, hvis man henter billedet ind i et ordentligt program.

Citat
Muligheden for at printe blot ved et højreklik har jeg slet ikke ved opslag på AO, idet et højreklik ikke fremkalder det sædvanlige 'rullegardin'
Nej, det var også muligheden for at højreklikke på selve den gemte fil jeg tænkte på. Det åbner automatisk det program din Windows som standard er sat til at bruge - og det er ikke nødvendigvis det bedste til formålet.

Men læs også de svar Flemming henviser til.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Gustav Jørgensen

Hej Rune
Jeg bruger ScreenHunter 4.0 Free, der kan jeg hente det afsnit som jeg har brug for.
Mvh. Gustav