det er hvor og hvornår de er døde

Startet af jannie ryssel andersen, 26 Dec 2014 - 10:16

Forrige emne - Næste emne

jannie ryssel andersen

Hej. Prøver lige igen. Det drejer sig om min farfar´s farfar og farmor. de hed Jørgen Andersen og Ane Marie Sørensen. Han blev født den 5/8- 1854 i Følle, Randers. Konfirmeret 1868 i Egens. Hun blev født den 14/6-1859 i Følle, Randers, konfirmeret i 1873 i Bregnet, Randers. De blev gift 10/12-1884 I Bregnet, Randers. det er hvor og hvornår de er døde

thorkild kanstrup jensen

Skriv i indlægget, hvad du selv har fundet frem til, og hvilke kilder du evt. har undersøgt.
Der er jo ingen grund til, at andre leder efter en folketælling/kirkebog du allerede har kigget i.

Hvad er den sidste kendt adresse du har på dem.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Svend Thomsen

Her begynder det:

Randers, Øster Lisbjerg, Bregnet, Følle By, Et Huus, 108, FT-1860, C6091
Dorthe Kirstine 25 gift Inderste, Huusmoder  [her i Sognet] 
Jens Sørensen 5 ugift [hendes søn]  [her i Sognet] 
Ane Marie Sørensen 1 ugift [hendes datter]  [her i Sognet] 

jannie ryssel andersen

Jørgen Andersen. Han blev født den 5/8- 1854 i Følle, Randers. Konfirmeret 1868 i Egens, Randers
Ane Marie Sørensen. Hun blev født den 14/6-1859 i Følle, Randers, konfirmeret i 1873 i Bregnet, Randers.
De blev gift 10/12-1884 I Bregnet, Randers. det er hvor og hvornår de er døde

Inge Nissen

Oplysninger om børn, hvornår og hvor er de født, konfirmeret, gift ?

jannie ryssel andersen

Søn Søren Jensen Andersen. Født 15 juli 1889 Følle, Bregnet, Randers. konfirmeret den 4/10-1903 Bregnet, Randers. Gift med Marts Johanne Elisabeth Viktorie Andersdatter den 23/10-1909 Bregnet, Randers. Han dør 16/8-1965 Bregnet, Randers

Jens Chr. Bay

Familien er nævnt i FT-1901 Bregnet sogn, Følle, opslag 681.

Sønnen Theodor Andersen, f. 18/8 1892 (opslag 5) er konf. 1906 (opslag 125). - Datteren Dorthea Kirstine Andersen, f. 10/7 1896 (opslag 75) er ikke fundet konf. i Bregnet sogn. - Det kunne tyde på at familien er flyttet fra Bregnet sogn efter 1906.

Gitte Johansen

Jeg tror ikke, de er flyttet på det tidspunkt. Theodor dør i 1910. Der bor han ved forældre.

I Ft1916, Bregnet, opslag 82, tror jeg forældrene står. Fødselsdato passer ikke helt.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

thorkild kanstrup jensen

#8
Familien er at finde i FT 1890-1906-1911-1916 Bregnet sogn, Familien var en tur i Lyngby Før FT 1901 hvad også fremgår af FT 1901.

Men hun må jo ikke være særlig interesseret i at finde dem når hun ikke vil oplyse hvor hun selv har søgt
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.


jannie ryssel andersen

Var jeg nu ikke interesseret i at finde dem Thorkil, så havde jeg nok lavet dette opslag og var begyndt at slægt forske . For grunden til at jeg spørger skyldes at jeg er gået i stå, da jeg ikke selv kan finde, hvor og hvornår de er døde? For jo mere man ved jo mere spændende, og hvorfor slægt forske hvis man ikke vil vide så meget som muligt, undskyld mit svar. Men blev lidt provokeret af dit svar.

thorkild kanstrup jensen


I mit første svar til dig beder jeg dig, Skrive i indlægget, hvad du selv har fundet frem til, og hvilke kilder du evt. har undersøgt. Jeg syntes også at det er træls at du skal provokeres til at give svar på dette :-\


Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Inge Nissen

#12
Hej Jannie

Thorkild bemærkning skyldes jo, at du ikke fortæller hvad du ellers ved om familien, hvor længe du kan følge dem i Bregnet ved hjælp af oplysningerne om deres børns dåb, konfirmation, bryllup, død.

Er der flere børn end den Søren du senere nævner og de 2 Jens Chr. og Gitte har fundet oplysninger om? Kender du noget til Dorthea Kirstines videre skæbne? Du må nok udvide din søgen til nabosognene, og de sogne familien tidligere har haft tilknytning til.

Venlig hilsen Inge

jannie ryssel andersen

Mange gange undskyld mit svar Thorkil. Men har efterhånden søgt, både i døde og afgangslister i alle Bregnets kirkebøger. Og når man render panden mod muren mange gange nok, er det ved er være træls. Og ind i mellem får man stirret sig blind. Så var det lige jeg tænkte at hvis der kom friske øjne på, så havde jeg håbet at det var mig som havde overset noget. Beklager mange gange, men når man er ved at kaste det hele i skraldespanden, får man skrevet noget lort ??? 

thorkild kanstrup jensen

Ved du hvor Sørens søskende Dorthea og Karl bosætter sig.

Dorthea er konfirmeret i Mørke Sogn 1910 opslag 181 nr.19


Husk intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid ;)
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

jannie ryssel andersen

Takker, jeg går i gang med Mørke sogn