Brug af DanishFamilySearch.dk kontra ddd.dda.dk

Startet af Dan Nicolaysen, 18 Dec 2014 - 00:46

Forrige emne - Næste emne

Ruby

Hvis efterlønsmodtagerne er i tvivl, skal dekontakte de myndigheder, som de får udbetalt efterløn fra. Selvfølgelig!

Ruby

Jeg prøver nu for sidste gang Lars - DFS er et varemærke. Og NU svarer jeg ikke mere på det spørgsmål.

Ruby

Mht. sammenligningen med MyHeritage: Der er ingen fløde at skumme i DFS, for derer ingen indtægter og ej heller brugerbetalinger, abonnementer el. lign.

Gitte Johansen

Efterlønsmodtagerne kunne jo også indtaste i f.eks. Kildeportalen. Det er der garanteret ingen problemer med, hvad angår myndighederne.

http://kilder.dis-danmark.dk
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lars J. Helbo

Hverken et firma eller en forening, men derimod et varemærke? Du er godt nok kreativ Helle  ;D

Bent Mortensen

Citat fra: Lars J. Helbo [904] Dato 19 Feb 2015 - 15:30
OK, DFS er ikke et firma og det er ikke en forening, hvad er det så? Hvad skal efterlønsmodtageren sige til de danske myndigheder?

Jeg betagter DFS og det arbejder der udføres der, som noget af det bedste vi kan give vore Efterkommere, prof. programmerings arbejde. så det er noget jeg gerne vil bringe videre til mine børnebørn og alle andre, derfor ser jeg det som et stort fremskridt at DFS er dukket op
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Lars J. Helbo

Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 19 Feb 2015 - 15:40
Mht. sammenligningen med MyHeritage: Der er ingen fløde at skumme i DFS, for derer ingen indtægter og ej heller brugerbetalinger, abonnementer el. lign.

Præcis som på Facebook - stakkes Mark Zuckerberg

Ruby

Det samme er vi mange andre, der gør Bent! Men rønnebærrene er usædvanligt sure i disse år. :-)

Lars, Det er jo ikke mig, der har fundet på, at Danish Family Search er et varemærke. Sådan er det, og det kan du læse dig til her ovenfor.

Og nu, Lars, har du så atter fået et par timer at forsøge at mistænkeliggøre DFS i. Sjovt at det stadig strømmer til med nye indtastere osv.  :D

Bent Mortensen

Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 19 Feb 2015 - 15:31
Bent, der kommer jo noget andet ud af din lille fejl. For jeg synes da, at vi skal tale med DFS-folkene, om ikke vi skulle lave en forening på baggrund af varemærket!

Helle
Jeg tro da det er en rigtig god id, så kan der jo også komme kontingent i kassen, så kan vi jo udvikle meget mere
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Ruby

Det er det glade vanvid at sammenligne DFS med Facebook. Det er som at sammenligne pærer med ordbøger.

Ja, Bent, lad os gå videre med den gode idé!

Lars J. Helbo

#220
Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 19 Feb 2015 - 15:45
Lars, Det er jo ikke mig, der har fundet på, at Danish Family Search er et varemærke. Sådan er det, og det kan du læse dig til her ovenfor.

Og det er så noget forbasket vrøvl, for et varemærke er ikke og kan aldrig være en juridisk enhed. Hvis du fastholder det, så bliver alting faktisk meget nemmere. Man kan nemlig kun indgå en juridisk aftale, hvis man er en juridisk enhed - dvs. en person, en forening eller et firma.

Et varemærke kan ikke indgå en aftale. Deraf følger at der ikke er indgået nogen aftale med statens arkiver.

Eller fortæl mig hvem der er juridisk ansvarlig. For kort tid siden var DFS f.eks. i alvorlig konflikt med persondataloven, fordi man var kommet til at indtaste kirkebøger, der ikke var 75 år gamle. Hvis sådan noget sker, skal de krænkede så måske anmelde varemærket til politiet? Det er simpelthen noget sludder.

Lars J. Helbo

#221
Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 19 Feb 2015 - 15:48
Det er det glade vanvid at sammenligne DFS med Facebook. Det er som at sammenligne pærer med ordbøger.

Jeg kan faktisk godt se lighederne:

En webside,
....hvis indhold stammer fra frivillige bidragydere
....som har indtægter fra reklamer
....som kører med underskud
....og som arbejder på grundlag af en kreativ opfattelse af ophavsretten og omgangen med andres arbejde.

Bent Mortensen

Lars

Du skal ikke være ked af det for nu bliver der arbejdet på at lave en Forening, så kan vi vel få fri for dig og alt dit vrøvel
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Tine Susanne Olsen

det  er da også det eneste rigtige at gøre
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Bent Mortensen

Citat fra: Tine Susanne Olsen [49] Dato 19 Feb 2015 - 16:19
det  er da også det eneste rigtige at gøre

Det er jo ikke meningen at vi skal ødelægge noget for DIS, der for har der ikke været lavet en forening, regnede med at der skulle ydes en del arbejdskraft til DFS, som sådan ikke skulle konkurrere med DIS men men Lars ser jo helst denne udvej, så jeg ved ikke hvad han ville få ud af dette
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Anne Mortensen

I guder - stopper Moderator ikke snart dette ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kaj Arne Jørgensen

Jeg kan ikke rumme hele denne ordudveksling i mit hoved, men stiller et par ?

Ser flere gange påstanden at DFS bruger ulovlige/stjålne data,
og den påstand har vel kørt i mere end 1 år ?  

Er det meldt til politiet ?
Hvornår fremlægges svarene fra RA som Lars Helbo har modtaget ?

Tak for ordet.
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Kaj Arne Jørgensen

Anne Mortensen.....du er velkommen til ikke at læse med.

Meningsudvekslinger står det enhver frit for at deltage i.
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Bent Mortensen

Citat fra: Anne Mortensen  [376] Dato 19 Feb 2015 - 16:38
I guder - stopper Moderator ikke snart dette ?

Det har jeg ventet på længe.

men jeg tror at han for næring ag det her, og derfor forsætter som en Vampyr gør det
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Ruby

Danish Family Search er et varemærke, men derfor kan folkene bag vel godt indgå jurisidk bindende aftaler omkring varemærket. Men alt i alt i alt kommer dette slet ikke dig ved, Lars. Og derfor får du heller ikke af mig flere oplysninger at lege med.

Jette Olsen

Hold da op, er rystet over at Lars fortsætter!! Om de spørgsmål bliver besvaret ved jeg ikke, men Lars når det ligger dig så meget på sinde at få svar, så spørg da for pokker DDA. Det er jo ligegyldigt om Dan eller Marianne svare dig, du tror jo ikke på hvad de fortæller.
Undskyld mig, men det eneste du vil er ballade, stop nu for pokker, og få dig et liv.
Venlig hilsen
Jette Olsen

Kathrine Tobiasen

Citat fra: Bent Mortensen [387] Dato 19 Feb 2015 - 12:53
Dette forum er for Medlemmer og ikke Medlemmer, så det er et frit forum og der med for alle, der findes grupper herinde der kun er for medlemmer


Det er rigtigt, at gruppen her er åben for alle, men det er jo ikke ensbetydende med at alt er tilladt. Det er DIS' forum, og visse spilleregler skal selvfølgelig overholdes.

Grundlæggende skal folk have lov til at debattere, og der skal en del til, før en tråd bliver lukket. Om denne tråd har jeg to ting at sig:

1. Vi er mange, moderator incl., der er grundigt trætte af, at disse gamle stridigheder igen og igen dukker op. De gør i hvert fald intet for at forbedre klimaet.

2. Tråden er efterhånden udartet i mundhuggerier om meget specifikke emner, som de få debattører, som hænger på, burde tage i et andet forum.

Jeg vil derfor sige tak for kampen og lukke tråden. Det oprindelige emne er der ikke noget i vejen med, det kan sagtens tages op i en anden tråd. I håb om at den ikke bliver mudret til.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.