Ancestry.com - hjælp til opslag

Startet af M. N:mark, 19 Feb 2011 - 20:32

Forrige emne - Næste emne

M. N:mark

Mon nogen af medlemmerne her på Slægt & data har et medlemsskab af Ancestry.com World og kan hjælpe med opslag med henblik på at finde forældrene til:

James McIlquham
   - født ca. 1787 i Glasgow, Lanarkshire, Scotland.
   - gift med Janet Jarvie
   - udvandret til Ontario, Canada i 1821

Udvandrede sammen med sine to brødre:
   - Walter McIlquham, født ca. 1798
   - Alexander McIlquham - her er data mere usikre, idet jeg har set både 1801 of 1795 som fødselsår.

Måske findes der en folketælling eller lign., hvoraf forældre og søskende fremgår?

Mvh Millie
PS: Min danske oldefar udvandrede ligeledes til Canada og det er min tilknytning til ovennævnte slægt.
mvh Millie

Anne Mortensen

Som medlem har du mulighed for via DIS at søge i Ancestry.com i forum Opslag internationalt
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

M. N:mark

OK. Hvis jeg har forstået dit svar korrekt, er der medlemsadgang til flere fora på hjemmesiden?

mvh Millie

Anne Mortensen

Ja, læs her om medlemsfordele:
http://www.slaegtogdata.dk/foreningen
-------------------
Læs teksten under:
Foreningsforhold
Markedspladsen
Internationalt
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Helle Rossini Hansen

Hej Millie
Jeg var inde og kigge for dig, da jeg iøjeblikket er medlem, dette er hvad jeg har fundet omkring din ane:

Birth:  1787 - Glasgow, Lanarkshire, Scotland
Marriage:  1809 - Scotland
Death:  23 Feb 1864 - Ontario, Canada
Parents:  James Walter McIlquham 1766- (født Barony, Lanarkshire, Scotland)
Brother: Alexander  McIlguham 1795-1884 (Død Kingston, Frontenac, Ontario, Canada)
Spouse:  Janet Jarvie 1786-1878
Børn: 
Walter McIlguham 1810 – 1905
Margaret McIlquham 1812 – 
John McIlquham 1814 – 1886
Marion McIlquham 1816 – 1865
James McIlquham 1819 – 1897
Janet McIlquham 1821 – 
Elizabeth McIlquham 1824 – 
Mary McIlquham 1827 – 1896.

Elizabeth og Mary var født i Drummond Township, Lanark, Ontario, Canada og James McIlquham døde i 1864 i Lanark Village, Lanark, Ontario, Canada

Disse oplysninger er fra a family Tree oprettet af et andet medlem. Hvis du sender mig en e-mail med din e-mail adresse kan jeg forsøge at kontakte medlemmet, og I kan måske kommunikere sammen direkte.

Desværre er der ingen folketællinger for Ontario, Canada før hans død, der er Ontario, Canada Voter lists 1867-1900, men da han døde i 1864, kan dette ikke bruges.

Jeg fandt følgende Immigrations informationer:

Canadian Immigrant Records, Jas. McIquham:
Jas. McIlquham
Marital Status: woman age 34; male children ages 1, 6, 10; female children ages 4, 8
Year of Record: 1821
Comments: List of Combustang families admitted on the Government grant as settlers in Upper Canada on the ship 'George Canning'
Reference: Transcribed from (film of) original documents held in the collection of the National Archives of Canada [Ottawa]: MG 11, Colonial Office 42, vol. 159, page 507, list 1.1
Source/Event: Lists of Scottish families admitted on the Government grant as settlers in Upper Canada on the Ship 'George Canning'. Glasgow, April 13, 1821; 11 lists dated April 13, 1821, signed by Robert Lamond, Sect. to the Committee on Emigration for Scotland.

Passenger and Immigration Lists Index, 1500s-1900s:Name: Jas. McIlquham
Year: 1821
Age: 34
Estimated Birth Year: abt 1787
Place: Quebec, Canada
Source Publication Code: 6106.61
Primary Immigrant: McIlquham, Jas
Annotation: This record was recorded without a source code.
Source Bibliography: Source unknown.
Page: 14

Jeg håber at det hjalp dig lidt.

Mvh.
Helle Rossini Hansen
Californien USA
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"