Jens Lading Sørensen, hvor var han fra 1906 til 1912

Startet af Hanne Schou Sørensen, 28 Nov 2014 - 20:33

Forrige emne - Næste emne

Hanne Schou Sørensen

Jens Lading Sørensen, født d. 29. marts 1888 i Tjerrild, Skarresø sogn, Øster Lisbjerg herred, Randers amt.
I 1900 bor han, forældre og søskende på Karlby mark, Krogsbæk sogn, Sønderhald herred, Rds. amt.
Jeg har fundet ham i folketælling 1901, opslag 161, der tjener han hos Jens Marius Christensen i Søby, Søby sogn, Sønderhald herred.
Samme år finder jeg ham også, opslag 170, hos Søren Poulsen. også Søby.
I 1906 er Jens Lading stadig hos Søren Poulsen i Søby.
I 1913 bliver Jens Lading gift med Mette Marie Christensen Schou i Udbyneder, Udbyneder sogn Gjerlev herred. Rds. Amt
I tidsrummet mellem 1906 og 1913 har han også tjent på Klostergården i Essenbæk sogn, Rds. amt., det er på Klostergården han møder Mette Marie. Men inden da er han blevet far, men til hvem? og hvem er moderen. Det er den gåde jeg ønsker at få løst. Jeg har udtømt alle mine ideer.
På forhånd tak
Hanne Schou Sørensen

thorkild kanstrup jensen

Jens og Mette får en søn 8 måneder før de bliver gift.

Svend Åge Schou Sørnsen født 15 februar 1913, Udbyneder Sogn, opslag 68 nr. 6
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Hanne Schou Sørensen

Tak for du har forsøgt at hjælpe mig Thorkil, men Svend Åge er jo Jens og Mettes fælles barn, det er det barn og den kvinde Jens Lading får et barn med før han møder Mette, jeg savner. da jeg ikke har lært lægsrullerne endnu, kan jeg ikke finde ud af hvordan Jens Lading rejer rundt som tjenestekarl, og folketællingerne ligge jo ikke så tæt. Jeg har set mange kirkebøger igennem for at se om jeg kunne finde et sted han var udlagt som barnefader.

Knud Erik Balle

#3
Hej Hanne

Der er såmen ikke meget at hente i lægdsrullen:

Jens Lading Sørensen
4. Udskrivningskreds, Tilgangsrulle 1906 , Søby 305, løbenummer 3
http://www.sa.dk/ao/billedviser?epid=16480943#19702,1558877
1911 Udygtighedspas

Måske var han i Søby indtil 1911 (mindst).

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Hanne Schou Sørensen

Mange tak Knud Erik, jeg må lede videre.
Jens Lading fik 8 børn + det ukendte. Der er en nulevende tilbage på snart 90 år, og han har fortalt mig, at der aldrig har måttet blive talt om den ukendte søster/broder, men at vedkommende skulle være fra hans hjemegn. Jens Ladings forældre boede dengang ved Syvveje, Lime sogn, Sønderhald herred, Rds. Amt. Det er jo heller ikke langt fra Søby.

Mvh. Hanne Schou Sørensen

Hanne Schou Sørensen

 :)
Jeg har fundet Jens Lading Sørensen i folketælling 1911 i Lime sogn, opslag 24.
Så han har altså været på sin hjemegen til han bliver karl på Klostergården i Essenbæk sogn.

Nu er jeg tættere på en mulig løsning :-)

thorkild kanstrup jensen

Det bliver nok ikke nemt at finde dette barn, Da mange af de børn der er født uden for ægteskabet i den periode du søger ikke er nævnt med navn på faderen. Måske er du heldig at der forlægger en faderskabssag.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Hanne Schou Sørensen

Okay. Tak for oplysninger.
Så kan jeg kun blive glad, hvis det alligevel skulle lykkes.

Mvh. Hanne Schou Sørensen.