Sorte opslag på AO

Startet af Alita Tind, 21 Nov 2014 - 20:17

Forrige emne - Næste emne

Anne Ravnskjær

Hej Anita

Måske skulle du sammenligne flueben i internetindstillinger på din mands gamle PC og din genstridige PC.

Anne R

Alita Tind

Hej Anne

God ide - det vil vi prøve  :D

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Erling Haagh

Når man kommer så langt ind at man får sorte opslag, så virker Java viewer.

der hvor jeg vil kikke i første omgang er antivirus / firewall, det kan nemt være der problemet er, Norton har altid hadet AO, men der er også andre der har drillet.

Jeg bruger altid nyeste Java og jeg har aldrig selv haft disse problemer, men har først nu fået Symantec (Norton) antivirus, så må vi se om jeg også får disse problemer, der er normalt logs til antivirus / firewalls, se om ao.sa.dk blokeres.

Problemet er, at hvis man ikke kan genskabe problemet, så kan helle ikke fejlsøge  :(

Der er også nogle der skriver at SA bør skippe Java, det gør de også, alt på nær kirkebøger kan findes via Daisy og ses i den nye viewer, jeg ved godt at det ikke er nemt at finde filerne via Daisy, når kirkebøgerne er klar så vil man arbejde på en ny AO til den nye viewer og derved ikke har brug for Java.

/Erling

Alita Tind

Hej Erling

Vi har prøves at deaktivere firewalls og antivirusprogram (AVG) uden effekt.

Kirkrbøgerne kan jo også findes i Danish Family Search, men det er mere omstændigt og langsommeligt end på AO - (når det virker)

Min mand sidder nu med de to PCere for at sammenligne, men det er nok ikke helt nemt når de ikke har installeret samme versioner.

Jeg er glad for alle råd, så ingen skal holde sig tilbage, hvis de sidder med en vild? løsning, eller noget de mener er en selvfølge vi har afprøvet

Vh
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Poul F. Andersen

Denne tråd er så lang, at jeg muligvis har misset noget.
Men hvis dette ikke er forsøgt før, er det en mulighed:

1. Skift browser fra IE til Firefox.
2. Skift antivirus,firewall etc. til Comodo (gratis og yderst stabilt)

Jeg går ud fra, at du HAR prøvet at gendanne Windows til et punkt FØR dine problemer begyndte?

Venligst
Poul F. Andersen

Alita Tind

Hej Poul

Tak for dit input :)

Vi har prøvet Firefox,  prøvet at deaktivere antivirusprogram (AVG) og firewall, gendannet Windows til dagen før problemet opstod, sammenlignet internetinstillinger på min PC med indstillinger på en PC der kan åbne opslagene, af- og geninstalleret Java 8.25 32 og 64 bit og LAviewer,  slettet midlertidige filer, tilkoblet Jnlp-filer til Java, scannet maskinen for fejl, defrakmenteret, ja vi har prøvet alle forslag indtil nu til løsning på problemet, alt sammen uden effekt.

Det kunne måske være et forsøg værd med et nyt antivirusprogram  :)

Vh
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

John Nielsen

Hej Alita

Du har ikke prøvet alt endnu, prøv at slette LAView cachen.
Den hedder sådan noget som: Documents og Settings\Alita\.Laviewer\Data
Hvis du ønsker at bevare filerne så omdøb istedet for at slette.
LAVieweren laver en ny næste gang den åbnes.

Hilsen John Nielsen

PS
Jeg bruger også AVG uden problemer.

Poul F. Andersen

Ja, jeg synes at du skulle skifte antivirusprogram.
Comodo er jo bredt anerkendt for at samarbejde fortrinligt med Firefox.
Venligst
Poul F. Andersen

Alita Tind

Hej John og Poul

Jeg har ikke været så meget ved min PC, men jeg har slettet LAview cashen, men det hjalp heller ikke.

Jeg venter lige lidt med at skifte antivirusprogram, og eftersom det ikke havde noget effekt at deaktivere  AVG antivirusprogrammet, burde det vel ikke være årsag til problemet? Jeg vil desuden være ked af at skifte browser - jeg kan ikke rigtig forlige mig med andre end IE.

Mon jeg kommer til at læse kirkebøger på arkivalieronline igen  ??? ??? ???

Alita



Med venlig hilsen
Alita Tind

Jørgen Sørensen

#69
Hej

Du kan have flere browsere installeret på din pc... så du kommer ikke til at undvære IE...

Det vil endda måske være en fordel at installere en anden browser, da du så får den konfigureret "forfra"...

Jeg har selv Firefox (bruges 99% af tiden) og IE installeret...

Jørgen

Erling Haagh

Når det er sorte opslag, så har det ikke noget med browser at gøre, da man jo er over i Java viewer.

Prøv at slette log filen, åbn en kirkebog slå debug til, vælg 2 sider, som nok bliver sorte og upload logfilen.

Har du prøvet at slette laview i Java? den hentes automatisk næste gang der er brug for den.

/Erling

Alita Tind

Hej

Jeg har allerede flere browsere installeret IE, Firefox og Google Crome, men bruger faktisk kun IE, forsøgte mig en overgang med Firefox, men kunne ikke rigtig blive fortrolig med den.

Jeg har - igen -  slettet logfilen i LAview, slået debug til, åbnet 2 opslag i Asminderød 1758-1778 ny version, og de blev ganske rigtigt sorte. Logfilen er vedhæftet  - kan der ses noget ud af den?

Logfilen i Java skulle være slettet - pt kan jeg ikke huske hvordan jeg fandt den. Jeg er snart helt rundtosset af alle disse forsøg  ???

SA har desværre stadig ikke svaret på min mail. Jeg føler mig ikke dygtig nok til at tage den telefoniske hotmailæ

Vh
Alita

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Alita Tind

Erling Haagh

Det ser ud til at mangle noget af softwaren til viewer prøv at åbne Java control panel og slette laview og temp filer.

/Erling

[vedhæfting slettet af admin]

Alita Tind

Hej Erling

Det lyder sandsynligt - jeg vil lige alliere mig med en, der har mere kyndig end jeg, som kan udføre dit forslag. Jeg kan godt finde ind til de skærmbilleder du vedhæfter, men er nervøs for at gøre noget forkert, og dermed forværre problemet.

Skal nok vende tilbage   :)

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Alita Tind

Desværre - heller ikke det havde noget effekt: stadig kun sorte opslag
Med venlig hilsen
Alita Tind

Erling Haagh

Så kan jeg ikke komme på mere desværre :-(

/Erling

Alita Tind

Hej - så er jeg her igen  ;)

I loggen ses denne fejl:

4-12-04 21:07:09,329 [Thread-17] WARN  org.apache.axis.utils.JavaUtils[JavaUtils.java:1285] - Unable to find required classes (javax.activation.DataHandler and javax.mail.internet.MimeMultipart). Attachment support is disabled.


Er der nogen der kan "oversætte" det?

Hilsen
Alita

Med venlig hilsen
Alita Tind

Jørgen Sørensen

Hej

Hvis du googler på den sidste del (i anførselstegen)

"Unable to find required classes (javax.activation.DataHandler and javax.mail.internet.MimeMultipart). Attachment support is disabled."

vil du få masser af svar...

En krævet klasse (= en programkomponent) kan ikke findes. Den kan mangle, være beskadiget eller have et forkert navn.

Det er et kendt problem; men ikke noget, du kan gøre noget ved. En programmeringsfejl...  >:(

Hilsen
Jørgen

Alita Tind

Hej Jørgen

En programmeringsfejl - kan du sige i hvilket program og er det opstået ved en opdatering af programmet?

Det er godt at få en forklaring, men skidt at det er noget jeg ikke kan gøre noget ved  ???

Tak for din indsats - så må jeg nok bare vente på at det en skønne dag virker igen, og koncentrere mig om juleforberedelserne  :)

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Jørgen Sørensen

Hej

Nej, jeg kan ikke umiddelbart sige, hvad der er gået galt. Det kræver detaljeret indsigt i  programstruktur og -kode...

Så selv om jeg kan programmere Java, så...  :(

Jørgen

Alita Tind

Hej

Tak alligevel  - til dig og alle de der er kommet med løsningsforslag. Der har været en emorm interesse for tråden. Det kunne måske tyde på at jeg ikke er den eneste der har problemer.

Jeg vil slå koldt vand i blodet og håbe på at problemet løser sig en dag.

Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Mette Christensen

Nu er mit problem tilsyneladende løst. Jeg har opgraderet til Windows 8.1

Alita Tind

Hej Mette

Jeg glæder mig på dine vegne  :D

I aften kommer min søn hjem, og så prøver vi at bringe min PC tilbege til fabriksindstilling, og håber på at det løser problemet.

Ellers skulle jeg måske opgradere til windows 8 - vil dog helst forblive på 7, men jeg er noget handicappet i min forskning, så længe jeg ikke kan komme på AO. Søger lidt i DFS, men det tager lang tid at indlæse billederne, så jeg kommer ikke så langt  :(

God jul til jer alle her på DIS.

Vh
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Alita Tind

 :D :D :D :D :D Jeg er GLAD!

Jeg vil lige komme med en opdatering af hvordan det er gået med mig og AO,:

Efter en fuldstændig reinstallation af min PC, kunne jeg stadig ikke lukke opslagene på AO op, men fejlkoden var dog ændret fra "connection reset" til "read time out".

I aftes installerede vi AO værktøjer, som jeg legede lidt med for at finde ud af hvordan det virkede, syntes måske det var lidt besværligt, men acceptabelt.

I dag har vi installeret Silver Light, Tuneup Utilities, AVG Antivirus Free.

Da jeg for et øjeblik siden prøvede at åbne et opslag i en tilfældig KB lykkedes det.

Hvad der har gjort udslaget ved vi ikke, men har en mistanke om at det er p.g.a. AO værktøjet (http://www.utilis.dk) for da vi gik ind i en KB, der blev downloadet i aftes var alle opslagene allerede grønne.

Mv

Alita 
Med venlig hilsen
Alita Tind

John Nielsen

Hej Alita

Det er godt at du har fået hul igennem.
Alternativ: AO's nye viewer
Det er ikke alle der kan nås af den vej endnu.

Hilsen John Nielsen

Poul F. Andersen

Hej Alita,

Du skal lige være opmærksom på en ting ved brugen af AO-værktøjer.
Når alle dine opslag pludselig er blevet grønne, er det fordi de alle er blevet hentet ned til din computer.
Det er en funktion, som vi kildeindtastere er rigtig glade for, når vi benytter det nyeste indtastningsprogram. Hvis du ikke er indtaster, har du nok ikke brug for alle opslagene, men hvis du bruger denne indstilling konsekvent, vil din harddisk snart blive fyldt op med opslag, som du ikke har brug for ;-)

Venligst
Poul F. Andersen

Alita Tind

Hej Poul

Tak for advarslen - jeg vil ikke fremover downloade alle opslag i en KB - det var for at afprøve værktøjet, og fordi jeg jo  ikke kunne åbne opslagene direkte på AO. Det kan jeg heldigvis igen og det vil jeg fremover gøre brug af.

Jeg regnede godt med at opslagene var grønne fordi de var downloaded, men jeg var meget overrasket over at jeg igen kan åbne opslagene direkte, og spekulerede på om det har sammenhæng med installation af AOV? Men hovedsagen er at jeg er på igen  :D

Vh
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind