Hvor kom Lars Nielsen fra og hvor blev han af?

Startet af Grethe Svensson, 18 Feb 2011 - 16:41

Forrige emne - Næste emne

Grethe Svensson

Lars Nielsen, født 1818 i?? blev gift i Garnisions Kirke 26. maj 1848 med Mette Espensdatter, født 2. juni 1824 i Tune. De fik bl.a. sønnen Niels Nielsen 2. april 1849. Dengang boede de i Børnehustorvet 365 på Christianshavn. Lille Niels blev døbt i Vor Frelser Kirke samme sted.
Er der mon nogen der ved, hvor Lars Nielsen kom fra og hvor familien senere flyttede hen?

Hans Peter Christiansen

Hej Grethe.

Her er familien med fødesogn.

Roskilde, Sømme, Roskilde Købstad, Vægterhusene, 1Hus, 40, FT-1850, C5013
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Lars Nielsen   32    Gift      Husmand   Såby Sogn, Roskilde Amt
Mette Espensdatter   26    Gift      Hans hustru   Tune Sogn, Roskilde Amt
Niels Nielsen   1    Ugift      Deres barn   København
Mvh HP


Anne Mortensen

Din Lars der bliver konf.:

Roskilde
Kirke Såby 1832-1845
opslag 110
1832
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Grethe Svensson

Jeg siger tusind tak for hjælpen fra jer alle tre. Det var dejligt, nu kan jeg komme videre, Lars Nielsen er min tipoldefar.
Venlig hilsen
Grethe

Lars Skovvang Larsen

Hej Grethe.

Af nysgerrighed - jeg har aneforbindelser i Kirke Såby - har jeg kikket på Lars Nielsen.
Konfirmationen i 1832 selvfølgelig fundet uden problemer efter anvisningen på opslaget. Af det fremgår det at han skal være født den 11. juni 1818 som søn af indsidder Niels Christensen og hustru Catrine Maria Jensdatter i ?bye (ikke Saabye).
Iflg. folketællingen 1850 skal han være født i Såby sogn, Roskilde amt. Det er han IKKE - eller ikke indført i kirkebogen på den angivne dato. Han må være født i et andet sogn og opvokset i Kirke Såby.
Ved folketællingen 1834 var han hjemme hos forældrene i Kirke Såby.
Af folketællingen 1845 fremgår det at faderen var født i Kisserup og moderen i Køge.

MVH
Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Ole Dorch

Det kunne være ham her?

Lars <NIELSEN>   
     
Event(s):     
Birth: 11 Jun 1818  Place: <Kisserup, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 14 Jun 1818  Place: Kisserup, Kobenhavn, Denmark

 
Parents:     
  Father: Niels KRISTENSEN
  Mother: Catrine Marie JENSDR


Kisserup - Kirke Saaby 1771-1831 opsl. 158 nr. 19.

mvh.
Ole Fabricius Dorch