Windows opdatering fejler

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 07 Nov 2014 - 19:43

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej.
Ved ikke, om der er nogen, som kan hjælpe mig her.
Min computer bliver ved med at ville opdatere en vigtig sikkerhedsopdatering. Hver gang den begynder på det fryser min computer og opdateringen bliver ved med at fejle. Har ved hæftet et par dumps af hvad det er for opdatering og fejlmeddelelsen.


[vedhæfting slettet af admin]
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

og her fejlen.

[vedhæfting slettet af admin]
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Claus Nissen

Hej Peter

Når man får en fejlkode retur ( i dette tilfælde 8007045d) kan du taste den ind i Google søgemaskinen
så vil du oftest se nogle løsninger på problemet.

Det har ofte hjulpet mig.

Alternativet er at ringe til Microsoft Danmarks Hotline, de er meget hjælpsomme
Telefonnummer findes på deres hjemmeside.

mvh

Claus


Peter Bøjesen Jensen

har prøvet at google, men synes ikke rigtig jeg får noget frem jeg kan bruge.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Claus Nissen

Hej Peter

Jeg fandt nedenstående på Google, på en Microsoft side

Og som du kan se (Håber at du kan følge beskrivelsen nedenfor) tyder fejlen på en fejl på din Harddisk
og man anbefaler at du kører en Chkdsk for at se hvor fejlbehæftet din disk er (hvis den fejler)

Prøv det og se om fejlen skyldes fejl på din Harddisken.

mvh

Claus

Question

Windows 7 - Error Code: 8007045D (Can't install updates)

HELLO,
PLEASE IF ANYONE CAN HELP ME WITH THE PROBLEM BELOW:
OFTEN I RECEIVE NEW UPDATES FOR WINDOWS 7 BUT WHEN I TRY TO INSTALL THEM I ENCOUNTER THE ERROR CODE 8007045D.


Answer

8007045d = "ERROR_IO_DEVICE - The request could not be performed because of an I/O device error."
possibly your hard disk is going bad.  run a full chkdsk as follows:
open "My Computer".
right click drive C:, select "Properties".
click tab "Tools"
click "Check now"
check *both* check-boxes, and click start.
follow instructions to restart windows.
before Windows reloads, it will run a full chkdsk, which might take an hour or more.  take note of any significant errors reported: if it says it has replaced bad clusters in files, those files might now be corrupt.
if there are very many errors, you shoud consider backing up your data files, reformatting, and installing a fresh version of windows.


Peter Bøjesen Jensen

må prøve at se om jeg kan finde ud af det. Foretrækker danske vejledninger :)
Men skal vist lige have lavet noget backup inden, hvis noget går galt
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Leif Sommerdal

Det kan også være at opdateringen konflikter med nogle af dine installerede programmer - fx. firewall, antivirus o.lign.

Du kan prøve med en "ren start" - og forsøge at installere opdateringen derfra: http://support2.microsoft.com/kb/929135
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Bøjesen Jensen

Hej.
Har forsøgt med forslaget fra Leif. Desværre uden held. opdateringen fejler også i "Ren Start".

Må prøve Claus´s forslag på et tidspunkt. Har også prøvet at maile til Microsoft, så nu må jeg se om de svarer.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Leif Sommerdal

Har du forsøgt at undgå at installere den nævnte opdatering.
Den er kun vigtig for brugere, der aktivt har installeret ASP.NET og har registreret det i IIS.

Så medmindre din computer bruges som internet server kan problemet, som den løser ikke ramme dig jf http://support2.microsoft.com/kb/2972211
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Bøjesen Jensen

Hej Leif
Ja, jeg har prøvet at slå den fra, men den ligger som en vigtig opdatering, og selv om jeg har haft fjernet fluebenet, så kommer det igen.

Har nu ændret mine Update indstillinger fra at hente og installere automatisk til kun at søge og lade mig selv vælge om de skal hentes og installeres. Så burde jeg da i det mindste kunne undgå, at min computer fryser hver gang den forsøger at installere den nævnte opdatering.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Leif Sommerdal

Kan du ikke højreklikke på opdateringen og skjule den?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Bøjesen Jensen

Jo. Det havde jeg ikke lige prøvet :)
Har sat den tilbage til selv at opdatere, så prøver jeg at se, hvordan det går.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Claus Nissen

Hej Peter

Jeg vil endnu en gang anbefale dig at køre en CHKDSK på din harddisk da din fejlmeddelelse antyder at der kan være fejl på denne.

Det er vigtigt at du får undersøgt om dette er tilfældet så du er sikker på at harddisken er helt "rask".

mvh

Claus

Peter Bøjesen Jensen

Hej Claus.
Ja, det tror jeg også jeg vil prøve at få gjort. Udfordringen bliver så, hvis der er nogle fejl, og hvad jeg så skal gøre ved dem :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Leif Sommerdal

Så vender du bare tilbage - så må vi se om vi kan bidrage  ;D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Bøjesen Jensen

Hej Leif. Ja, der er ikke andet for. Tak for tilbuddet :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk