Cathrine Christensdatter født ca. 1769 i Nørrebye Wilstrup

Startet af Jytte Ravn-Jensen, 06 Nov 2014 - 14:28

Forrige emne - Næste emne

Jytte Ravn-Jensen

hvem er hendes forældre og hvornår født, jeg kan ikke finde (læse) teksten i kirkebogen.

vh Jytte ???

Inger Buchard

Hvilket Vilstrup: Vejle amt eller Haderslev amt?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Jytte Ravn-Jensen

Jeg mener det må være Haderslev. Hun blev gift den 20.7.1792 Gram/Hammelev med
Andreas Lauritzen Nissen og de boede i Styding, hvor de fik børn sammen, der fik efternavnet Ravn.
Se også min eftersøgning efter Anna Maria Hansdatter under aneeftersøgning,
v.h. Jytte


Jytte Ravn-Jensen

lige en tilføjelse opsl. 712 trolovelse 9.3.1792 og opsl. 732 gift 20.7.1792 Hammelev kirke, Gram. Kan dog ikke læse teksten rigtigt. Ved dog at Cathrine var gift forinden, men manden døde, derfor hedder hun Mikkels af Styding.
Jytte

John Hauerberg

Hej

Et bud på Cathrine, men hun er født i 1761!

På opslag 30 Vilstrup 1740-1774 bliver den 26 dec 1761 døbt en pige ved navn Cathrine,
som er datter af Christen Knutzen og Anna Maria Christens i Nørby.

Ved hendes konfirmation i 1777 er moderen nævnt som Anna Maria Hansdatter.

Vh
John

Anne Ravnskjær

Hej

Forældrene gift 14 apr 1758. Vilstrup 1740-1774 opslag 5.

mvh

Anne R

Jytte Ravn-Jensen

Kære Anne og John mange mange tak for hjælpen. Ja jeg kan ikke kontrollere det, da jeg bestemt ikke kan finde teksten, men det lyder rigtigt sammenlignet med de oplysninger, jeg har liggende, så det vil jeg bruge.

Står der noget om hvor Cathrines mor er født og hvor gammel var hun ved Cathrines fødsel?

vh Jytte

Anne Ravnskjær

Hej Jytte

Der står ikke ret meget, kun..

1758:

D: 14 April Christ Knutzen og
Anna Mari Hansdat i Nørby

NB: Det er 3 og 4 linje under 1758
Man kan objektivt sige det er dem, men navne, tid og sted passer.

mvh

Anne R

Jytte Ravn-Jensen

Jeg mener at have fundet Anna Mari Hansdatters fødsel, under opsl. 174 for årene 1661-1740 Vilstrup, d. 9.3.1738. Jeg læser det som følger: mors navn Cathrin og fars navn ? Ravn, men, men slet ikke sikker.
Er der en af de skrappe, der kan læse det for mig?
vh. Jytte

Niels Bach-Lauritsen

Under afsøgelse af et dna-match er jeg kommet omkring den samme personkreds i Styding, mener jeg. Jeg har så kun kaldt Andreas for Lauritzen, idet min vej dertil var sønnen Nis Andresen Ravn. Min arbejdsmetode med disse match er ofte at indsætte personer i WikiTree i stedet for at bruge endeløse lapper af papir. Derved kan andre også bruge det, tænker jeg. https://www.wikitree.com/wiki/Lauritzen-256   
I har forsket lidt længere bagud, ser jeg. Jeg har heller ikke checket, hvor de bliver af. Det er ikke lykkedes endnu at koble personerne til min egen slægt.
M.v.h. Niels Henrik Bach-Lauritsen.