Efternavnet Lehnchulst, er nogen bekendt med det

Startet af Henning Rosthøj, 18 Feb 2011 - 12:40

Forrige emne - Næste emne

Henning Rosthøj

Hej
Jeg har en ane der ved dåben har et dåbsvidne med dette efternavn, jeg har en stærk mistanke om at han er barnefaderen men har ikke kunne finde mere om ham, barnet er også noteret i Anskar kirkebog
og her har moderen fælles adresse med dåbsvidnet.
Dalum Odense 1925-1934 ops.60 no. 39
Gode forslag modtages gerne

Henning
MvH
Henning Rosthøj

Alice Oppenheim

Lad os bare få hele navnet på dit dåbsvidne: (Chauffør) Theodor Michael Lehnchulst (Lehnholst?).... han gifter sig i Ansgar i 1930 og her er gode oplysninger om ham. Bla. at han er "Enkemand efter 1. ægteskab" + at han er født i 1886.
Odense, Ansgar Viede 1920-36; opslag 174 #35.


Jeg har desværre meget svært ved at læse scanningen. Måske kan du selv?

MVH
Alice Oppenheim

Alice Oppenheim

Nå, så meget fik jeg da vredet ud af scanningen, at han er født i Læsten Sogn, Viborg Amt.

Du finder ham i Læsten KB 1851-88; på opslag 46. Hans navn er THEODOR MICHAEL LEHMKUHL ... hér er hans forældre:


Viborg, Sønderlyng, Læsten, Læsten By, Læsten Sogn, Sønderlyng Herred, Viborg Amt, 6. En Gaard, Hamborggaard, 6, FT-1880, d2009 
Hejnrik Lehmkuhl 39  Enkemand Bestyrer  Meklenborg, Schwerin
Karen Marie Kjeldsen 22  Ugift hans Husholderske  Her i Sognet
Anders Jensen Ofverlund 8  Ugift Plejebarn  Aalum Sogn, Viborg Amt
[...]



Alice Oppenheim

Henning Rosthøj

Hej Alice

Mange tak, det var dog utroligt at du fandt fyren med det unikke efternavn, nu er der så tilbage at
se ham som udlagt barnefar, men hvad laver han ellers ved den fødsel?
Moderen flytter hjem til forældrene i Vigerslev hvor hun bliver forlovet med min ane i 1929, efter en ferietur til Bornholm i 1930-31 bliver min ane syg og dør på Bogense sygehus.
Han efterlader sig et uægte barn, så jeg har en udlagt barnefar men mangler barnet, jeg havde håbet på at det var Poul jeg havde fundet.
Barnet Poul har jeg senere fundet som plejebarn hos søsteren i Refvindinge.


God Weekend og tak for hjælpen

Henning
MvH
Henning Rosthøj

Lise Østerberg Bahr

Hej Henning.


Har du set min LEHMKUHL forespørgsel ?

Der findes flere international sider med disse,


Hej Henning.

Så tilfældigt din tråd, da jeg selv har en om LEHMKUHL her i efteråret.

(se ad i Odense og omegn- slægten LEHMKUHL)

Se endvidere ad skoleskibet i Norge, LEMKUHL -( da jo slægten også spreder sig i Norge)

Jeg er ved at opdateret noget spændende omkring slægten - Lehmkuhl/Hardorff - indgangsvinkel til din info - håber at finde noget omkring prof. Adolf Bartels, der medvirkede ved vores anebogs tilblivelse. div. Bahr slægter jf. bogen, og Arkivet i Schleswig, Landesarchiv Pinneberg, Krs 143, lige fra

Borgmesteren i Tønder, Joh. Chr. de Bähr,blev samtidig kaldt (genannt) Ludolff de Bähr, (Magdalene de Bähr), Tondern (Dvs. byen Tønder)

.....Hans Bahr, Bahrenhoff... m.mange flere

Vender tilbage når jeg har fået analyseret dette - i forhold til vores anetræ og er også ved at få juletravlt.

Håber jeg kan holde mig orienteret videre omkring LEHMKUHL slægten - får set div. indlæg, men ellers modtager jeg gerne info på min mail og vise versa.

På forhånd Tak.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
ilha@sol.dk

Lise Østerberg Bahr

#5
God morgen.


Jeg kan ikke se så mange navne på din forespørgsel, men da jeg selv forsker i LEMKUHL slægten, da der er på vores BAHR m.fl. anetavler:

Findes faktisk ved en hurtig nærlæsning, nogle af de ovennævnte data på det materiale jeg fremlagde i går - (lige på denne side om

Der Marinenmahler HARDORF

nemlig:


I Læsten, Sønderlyng, Viborg - her:

Joachim Heinrich Lehmkuhl born 1840 in Dambeck, Schäfer bei der Familie Graf Scheel von Plessen bei Viborg in Dänemark + 1918 eine Tochter. Doris Mine (Mina) Lehmkuhl død 1888 00 1909 in Læsten Sønderlyng, Viborg, Danmark, Rasmus Peter Hansen, He went to Denmark 1866 - mon ikke dette  må være famlie ?


Med venlig hilsen
Lise Østerberg