fødsel af Kirsten Lauridsdatter 26 mar 1730 tømmerby

Startet af Kurt Arne Empacher, 04 Nov 2014 - 08:24

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

tydning af kirsten Lauridsdatter`s fødsel Kb 1728-1810 Ops 54-48-6   26-mar-1730
Laurids Christ%%%%% Maren Jensdatter + resten

PÅ forhånd tak
Kurt a empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Peter Grishauge

Hej Kurt
Den Kirsten (som sammen med sin tvillingebror) blev døbt 26. marts 1730 i Tømmerby er (iflg. kirkebogen) datter af Morten Christensen og Karen Jensdatter (Laurs Christensen og Maren Jensdatter er blot nogle af fadderne). Hvis du stadig er interesseret skal jeg gerne tyde dette opslag..

mvh Peter

Kirsten Domino

Hej!

Dåben d. 26 mar 1730 drejer sig om Morten Christensen og Karen Jensdatters tvillinger Chresten og Kirsten, så måske er det ikke den dåb du leder efter.

hilsen
Kirsten.

Kurt Arne Empacher

Hej Peter og Kirsten
Det er nok ikke den rigtige,Kirsten Lauridsdatter var gift med en Mads Pedersen f.ca 1728 har ikke fundet hans fødsel de havde en pige Elisabeth Madsdatter f.1753 i Lild Har i nogen ide om hvem der er Kirsten`s forældre
Mang tak for jeres indsats

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Peter Grishauge

#4
Hej Kurt
Jeg kender godt den nævnte Kirsten Lauridsdatter. Hun er født 1730 i Roelsgaard og døde 1778 i Lild (Skifte Kølbygaard). Hendes forældre var  Lars Jensen og Anne Thomasdatter. Han død 1749 i Roelsgaard i Lild (skifte Kølbygaard) og de blev gift 1729 i Lild. Anne Thomasdatter var født o. 1703 i Lund i Lild og døde 1759 i Lund i Lild. Hendes forældre var Thomas Pedersen og Sinned Christensdatter. Han var født o. 1676 og døde 1745 i Lund i Lild og var født o. 1681 og døde 1745 i Lund Lild.
De var iøvrigt mine 5 gange tipoldeforældre...

mvh Peter

Kurt Arne Empacher

Hej Peter

Mange tak for det du sender til mig,godt at få hjælp ,jeg har en anelse om at min kone også har Thomas Pedersen og Sinned Christensdatter i sin slægt ,så i må være i familie langt ude men spændende er det at se

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Peter
Har fundet hende i Kb i Lild,hun får også 2 brødre en i 1737 og en i 1745,der er faderens navn Laurids,kan du hjælpe mig med en anden ting ,Else Pouldatter fdt 1710-1780 du har skrevet at hendes fader er en Poul Gregersen Sekkelund, hvor finder jeg ham og hans hustru hvem er hun??
På forhånd tak

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Peter Grishauge

Hej Kurt
Poul Gregersen Sekkelund boede i Sekkelund i Vust og her døde han i 1764 som 80-årig. Han hustru kender jeg ikke.
mvh Peter

Kurt Arne Empacher

Hej Peter
Jeg har kigget på ham ,men var ikke sikker,så tak for svaret

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher