Slægtsprogram Gramp ?

Startet af Hans Sigvardsen, 22 Aug 2014 - 13:58

Forrige emne - Næste emne

Hans Sigvardsen

Hej til alle

Er der nogle her i Forum'et som bruger Gramp. Måske jeg kan lærer nogle fiduser. ::)

Hilsen Hans Sigvardsen
Hilsen
Hans Sigvardsen
Hobro

Knud Aagaard

Hej
Citat fra: Hans Sigvardsen [33715] Dato 22 Aug 2014 - 13:58
Hej til alle

Er der nogle her i Forum'et som bruger Gramp. Måske jeg kan lærer nogle fiduser. ::)

Hilsen Hans Sigvardsen
Hvilken version af Gramps bruger du og på hvilket styresystem?
Hilsen
Knud Aagaard

Christian Grøndberg

Gramps er meget fleksibelt og kan alt det man skal kunne.

For nogle personer vil det kræve lidt tid at vænne sig til, at det er dialogboksbaseret (redigering åbner dialogboks over hvor man er - og herfra kan man mange gange redigere yderligere => ny dialogboks ovenpå igen).

Gramps er ikke guide-baseret (wizard-baseret), så det giver meget frihed til den lidt mere garvede computerbruger, men kan være lidt sværere at finde rundt i for nybegyndere.

Desuden er installation af Gramps i mange tilfælde svært på Windows (da det oprindeligt er lavet til Linux), men det skal ikke afholde mig fra at anbefale programmet.

/Christian

Knud Aagaard

Hej
Citat fra: Christian Grøndberg [5470] Dato 25 Aug 2014 - 11:25
Desuden er installation af Gramps i mange tilfælde svært på Windows (da det oprindeligt er lavet til Linux), men det skal ikke afholde mig fra at anbefale programmet.
Jeg har brugt Gramps på linux, men bruger nu win7 og har lige opgraderet til ver. 4.1.1 som er nem at installerer. Det kan hentes her: http://sourceforge.net/projects/gramps/files/Stable/4.1.0/
Hilsen
Knud Aagaard

Hans Sigvardsen

Hej og Tak
Min ver. af Gramps var 3.4.1 jeg har nu opgraderet til 4.1.1 og det ser fint ud. Dog er der lidt med sproget hvor nogle ord i div udskrifter er på engelsk. Bl.a måned og år, Jeg kigger på det.

Hilsen Hans Hobro
Hilsen
Hans Sigvardsen
Hobro

Arne Pedersen

Hej
Jeg er bruger af Gramps på en Ubuntu ver. 14.04

Vil gerne vide mere og dele den info jeg har

min database er på ca. 9.950 personer, har i en årrække brugt Legacy men er gået over på Ubuntu i stedet for vindovs.   men det giver nogle udfordringer  med div skærm opsærninger, men vil ikke tilbage på Win og Legacy

Hilsen Arne  :D

Knud Aagaard

Hej
Citat fra: Arne Pedersen [1446] Dato 30 Okt 2014 - 09:41
min database er på ca. 9.950 personer, har i en årrække brugt Legacy men er gået over på Ubuntu i stedet for vindovs.   men det giver nogle udfordringer  med div skærm opsærninger, men vil ikke tilbage på Win og Legacy

Jeg har tidligere brugt Gramps på ubuntu, men efter et maskinhaveri bruger jeg nu Gramps på Win7 så version 4.x.x har jeg ikke erfaring med på ubuntu, men windows-versionen har mange muligheder for brugerindstillinger, især de forskellige "gramplet's".  :)

Jeg har tilmeldt mig på en mail-liste:
https://lists.sourceforge.net/lists/listinfo/gramps-users

Jeg er også tidligere Legacy bruger, men efter ver. 8 er jeg på vej væk fra det program.   :-\

Hilsen
Knud Aagaard

Arne Pedersen

hej Knud
tak for dit svar

Jeg savner et egentlig forum i Gramps regi findes det ?

Gramps er vel ens i både Ubuntu eller Win   ?


Hilsen Arne

Knud Aagaard

Hej
Jeg tror ikke der er forskel på brugerfladen i win. og linux versionerne, jeg brugte ver 3.x på ubuntu 12.04 lts og det ligne meget 4.1.1 til win som jeg bruger nu.

Jeg har ikke fundet noget brugerforum så derfor min tilmelding til "user mail-listen".
Hilsen
Knud Aagaard

Arne Pedersen

Hej igen

I Legacy brugte jeg meget  "Note, generelt og Forsker noter "  jeg kan ikke rediger i en eksisterende note i gramps, har du en løsning ?

Arne