Præsten Herman Hansen Steen (Beyer) - sognepræst i Borre, Møn, Præstø amt

Startet af Christian Konstmann Autzen, 22 Okt 2014 - 12:55

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Beyer



Hej  Christian Konstmann Autzen

du skriver:
Margrethe (Andersdtr.) Hegelund, vist af Stege, f. c. 31; tjente
>>vist som fattig enke<< p. Malmøhus i 62, levede >>maaskee i Kbh. 91<<

Interessante oplysninger, hvis vi kan komme dem nærmere !     8)


Mit spørgsmål fra tidligere :
2) Om der er nogen der kender / kan finde ud af om der er et slægtsbånd mellem familien Hegelund i Ribe "biskop Peter Jensen Hegelund 09-06-1542 - 18-02-1614"
og familien Beyer i Flensborg "Georg Jürgen Beyer (kansler i Flensborg) 1524 – 1587)"  eller faderen "Borgmester Jürgen Beyer 1495 -1561"
Georg Jürgen Beyer ligger begravet i Maria Kirchen i Flensborg. Er der mon nogen sinde blevet taget en DNA prøve af ham ?


Jeg tror ikke at "Vallentin Hermansen Beyer  1659 -1722   Herredsfoged", er kommet ud af ingenting, der må være nogle stærke familiebånd der har sørget for at han har fået gode forbindelser og en lærerig opvækst.
Navnene  Andreas, Hendrich, og Georg findes både i Flensborg Beyerne  og i Vallentin Hermansen Beyers børn og børnebørn




Christian Konstmann Autzen

Mit spørgsmål fra tidligere :
2) Om der er nogen der kender / kan finde ud af om der er et slægtsbånd mellem familien Hegelund i Ribe "biskop Peter Jensen Hegelund 09-06-1542 - 18-02-1614"
og familien Beyer i Flensborg "Georg Jürgen Beyer (kansler i Flensborg) 1524 – 1587)"  eller faderen "Borgmester Jürgen Beyer 1495 -1561"
Georg Jürgen Beyer ligger begravet i Maria Kirchen i Flensborg. Er der mon nogen sinde blevet taget en DNA prøve af ham ?


Nej - jeg har i hvert fald ikke fundet dette sammenfald.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.