Aage Gert Larsen - 27-07-1916 - Kildevangen 4

Startet af Jakob Nielsen, 08 Maj 2017 - 10:46

Forrige emne - Næste emne

Jakob Nielsen

Hej alle,

Jeg er på udkig efter en "farfar" der er født i Oslo 27-07-1916. Jeg har de informationer som er skrevet i titlen, og er interesseret i hvordan jeg kommer videre.

Jeg har ikke prøvet sådan noget her før, og ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte!?

Mvh. Jakob Nielsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#2
nr. 26 her

https://media.digitalarkivet.no/view/72363/107759/159

Bemærk navneændring til Tersbøl eller Fersbøl
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

http://docplayer.dk/26539671-Kildevangen-2-kildevangen-2-foto-marts-lokalhistorisk-arkiv-for-graested-og-omegn.html

6 Kildevangen Side 15 Kildevangen 4. Foto marts 2007 Kildevangen 4 Dette hus er bygget i Det blev bygget af murermester Anders Madsen. Her flyttede han ind, da han solgte Kulhytten, Munkevej 5 til datteren Kate Ulff-Møller. Det var murer Madsen, der var bygherre, og det var hans svoger civilingeniør Leif Pentz-Møller, der tegnede det. Ebba Madsen døde i 1960, og Anders Madsen ejede huset her til sin død i Murer Madsens yngste datter Kirsten boede på første sal i sidebygningen med sin mand, der var keramiker og kunstmaler. Kirsten var, som jeg tidlige har skrevet, født den 24/ i Esbønderup, og hendes mand Aage Gert Larsen var født den 27/ i Oslo. Parret blev gift den 12/6 1954, og de fik sønnen Asger Gert den 23/ De tilflyttede kommunen fra Gladsaxe ved deres giftermål. Signe Klinkeby havde huset til oktober 1985, hvor hun solgte det til ergoterapeut Dennie Ekstrøm Petersen og psykolog Jeppe Nilou. De tilflyttede fra Holte. Dennie Ekstrøm Petersen er født den 24/ i København og Jeppe Nilou er født den 18/ i Sorø. De fik Anders i København den 23/9 1983, Amalie den 26/ og Freja den 4/ De 2 piger er født i Esbønderup.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jakob Nielsen

Hej Gitte Johansen,

Det er bare rigtigt fedt du allerede har fundet alt det til mig. Mange tak for det. Informationerne fra Kildevangen var det jeg havde at gå ud fra, men informationerne om navneskiftet til Tersbøl er jo rigtigt interessante. Jeg kan ikke rigtigt tyde hvad der står i bøgerne, men det ser ud som om der fremgår noget om Holbæk ifm. navneskiftet?

Jeg formoder han er blevet gift igen, men det ville være interessant at vide, hvornår og med hvem? Har du et forslag til hvordan jeg gør det?

Fortsat god dag.

Mvh. Jakob Nielsen

Gitte Johansen

Jeg ved hans kone bliver gift igen i 1970, men det kan ikke ses (Høsterkøb/Birkerød).


Måske bliver han gift i 1967, men det er kun et gæt

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Damm Sørensen

Ved vielsen er Aage Gert Larsens adresse angivet at være Aakjærs Alle 16 i Søborg, det skal i virkeligheden være Søborggaard Sogn i Buddinge, Gladsaxe Kommune.
Søborg Sogn ligger som bekendt i Nordsjælland. Søborg i Gladsaxe Kommune er en bydel i det gamle Buddinge, der opstod ved udstykningen af Søborggaard. Altså et kunstigt navn tilmed med eget postnummer. Noget lignende Allerød, der kun er en S-togsstation i Lillerød.

Her er huset på Aakjærs Alle i dag.
https://goo.gl/maps/zwe5twcz8RP2

Hilsen
John

John Damm Sørensen

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 08 Maj 2017 - 11:35
Jeg ved hans kone bliver gift igen i 1970, men det kan ikke ses (Høsterkøb/Birkerød).


Måske bliver han gift i 1967, men det er kun et gæt

Det var desværre ikke noget, der vedrørte Aage Gert.

Hilsen
John