Gadbjerg sogn, skovfoged

Startet af Niels Bach-Lauritsen, 19 Okt 2014 - 00:28

Forrige emne - Næste emne

Niels Bach-Lauritsen

Er gået i stå i forskningen i Gadbjerg Sogn, hvor Niels Jensen Skovfogedd fra Refstrup Skovhus ses som en af sønnerne af Jens Michelsen, skovfoged i Smidstrup Skovhus, senere Refstrup. Det synes der at være belæg for i kilderne. Men flere brugbare data om skovfoged Jens Michelsen kan jeg ikke finde nogen steder. Døde 1769. Nogle hjemmesider har ham - og tillige hans hustru - som født 1710 i Smidstrup Skovhus, men det kan jo ikke passe. Er der nogen derude, som har supplerende viden om familien, ville jeg virkelig blive glad. Med venlig hilsen Lauritsen.

Vivi Winther

Kender du denne side

http://www.rathgen.dk/BethWeb/fam001xx/fam00127.htm

mener den beskriver alt meget godt overskueligt og fint  :)

Hilsen

Vivi

OBS! Gadbjerg ligger i Vejle amt i dette tilfælde
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Niels Bach-Lauritsen

Tak til Vivi. Jeg har set dette websted (Rathgen), men kan ikke forstå, at Jens og Maren skulle være født samme sted (Smidstrup Skovhus) i samme år. Det virker mest som en "maskinel" rubrikudfyldning, fordi data mangler. Jeg kan heller ikke, trods ihærdigt forsøg, finde parrets vielse i 1731 i kirkebogen. Måske har nogen blot gættet sig til det. Materiale fra denne egn er vistnok også meget sparsomt i efterdønningerne fra Svenskekrigen, hvor der næsten var folketomt, indtil der skete indvandring fra andre dele af Jylland.
M.v.h. Niels.