USA: Sine og Thomas, Omaha Nebraska

Startet af Ulla Maria Olsen, 16 Feb 2011 - 13:58

Forrige emne - Næste emne

Ulla Maria Olsen

Hej!

Jeg søger hjælp til at finde min bedstefars søster Sine/Signe/Nielsine og hendes mand Thomas. Hun er født Rasmussen, d. 11. feb 1896 i Danmark. Muligvis i Mejlby, Halling eller Ødum, Randers Amt, men det har jeg ikke tjekket op på endnu. Familien flyttede meget rundt og FT for de sogne er kun på ddd.dda indtil 1890, så de skal traskes igennem side for side.

Sine og Thomas skulle være udvandret til Omaha i Nebraska. Efternavnet hun blev gift til kender jeg ikke. Når jeg søger på Ancestry.com får jeg et resultat på en Sine Paulsen, gift med Thomas Paulsen og hvor fødselsåret passer; 1896.

Jeg kan dog ikke komme videre uden at betale ved kasse et, så jeg vil høre om I kender en vej udenom betalingsvejen eller på anden måde kan hjælpe mig med information?

På forhånd tak!
Ulla

Eva Morfiadakis

PAULSEN, SINE
f. 11 Feb 1896
d.  Jun 1975
Ålder: 79
sista adressen: 68048 (Plattsmouth, Cass, NE)
SSN: Nebraska 506-38-2414

PAULSEN, THOMAS
15 Mar 1892
Jul 1977
85
68112 (Omaha, Douglas, NE)
68134 (Omaha, Douglas, NE)
Nebraska 508-16-4902

Social security death index.

Du kan kanske se finna deras nekrologer i en dagstidning. Det finns kanske någon frivillig som kan göra ett opslag åt dig.

Eva M
Eva M

Hans Poulsen



Hej Ulla

Eva kommer med et særdeles godt råd, nemlig at søge efter en nekrolog - i daglig tale omtalt som obit.

De amerikanske obits er de rene guldgruber for slægtsforskere, da de sædvanligvis fortæller helt ud i fætter- og kusineleddene, hvem den afdøde var i familie med.

Prøv dette link og se, om du kan få en af de frivillige til at lede efter obits for dig:

http://www.genlookups.com/ne.htm

Begynd eventuelt med at læse dette:

Nebraska Obituary Volunteers


Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ulla Maria Olsen

Hej Eva!

Tak for dit opslag - med datoerne er det tydeligt at se at det er det rigtige par. Tak for hjælpen og tippet om nekrologerne :o)

Hej Hans!

Super link - jeg har nu sendt en forespørgsel på opslag i de respektive counties og håber at de vil bringe mig mere information. Tak for tippet!