WinFamily 6.02 og Windows 8 - billeder

Startet af Andreas Søndberg, 23 Sep 2014 - 10:46

Forrige emne - Næste emne

Andreas Søndberg

Hejsa.
Jeg sidder og roder med WinFamily 6.02 på en Windows 8 computer. Jeg har mappen med billeder til at ligge i c:/, pictures. Alle PNG filer. Når jeg går ind i WinFamily, billeder, opsætning og vælger den placering, så sker der ingenting. Ingen billeder dukker op.
Familie data er lagt ind i programmet. Nogen der ved hvad der er galt?

Arne Feldborg

Bare lige for en sikkerheds skyld: Er du sikker på at det er "C://pictures/" du har lagt billederne i og ikke mappen "Billeder" eller "Pictures"?

Sidstnævnte er kun en genvej til en anden fysisk placering. "C://pictures/" eksisterer kun hvis du selv har oprettet den.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Andreas Søndberg

Hejsa.
Ja, jeg har selv været inde på c-drevet og oprette en "Pictures" mappe
Den ligger i C:\Pictures. Jeg har også prøvet at flytte den til f.eks. skrivebordet - men det ændrer ikke noget. Har også prøvet at køre WinFamily som administrator og derefter ændre placeringen af billeder inde i programmet. Ingen billeder kommer frem.

Så jeg ved ikke helt hvad der går galt. Billederne er PNG-filer, og inde i opsætning står den naturligvis også på "PNG" samt 15mio. farver.

Jytte Rauh


Så vidt jeg husker, opretter FinFamily programmet selv en mappe "Pictures". Prøv at kigge efter, om der ikke ligger endnu en mappe et sted med det navn. Og så skal du under "Billeder" og "Opsætning" have valgt den rigtige mappe med dine billeder.

Jeg kører også stadig WinFamily, men har lige fået ny computer med Windows 8.1. Da jeg ville installere WinFamily programmet, ville systemet ikke acceptere min CD. Derfor overvejer jeg nu at gå over til et andet program.

Mvh
Jytte Rauh

Jørn Christiansen

Hej Jytte

Jeg synes også du skal gå over til et andet program, men problemet med CD'en behøver ikke at være WinFamilys skyld, jeg har en forholdsvis ny laptop med et drev der kun kan læse DVD'er og ikke CD'er.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu