De "blå Citat"

Startet af Anne Mortensen , 15 Feb 2011 - 16:01

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Er det kun mig der har svært ved at læse "blå Citat" med den lille skrift ?

Syntes de bliver brugt måske lidt for meget også når man ønsker et indlæg skal rykkes frem plus man kan have tilføjet en ny oplysning.

Indrømmer jeg springer dem over.
Bruger dem aldrig selv.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Poulsen


Hej Anne

Du rører ved et emne, som også jeg har tumlet med - og sandt at sige har jeg opgivet at læse de blå citater, men finder hellere tilbage til kilden, hvorfra teksten er taget.

Et par gange har jeg prøvet at kopiere teksten for at føre den over på et blankt ark i tekstbehandlingsdelen, så jeg dér selv ville kunne bestemme skriftsstørrelsen, men den teknik har jeg ikke kunnet få til at snurre rundt på den tilsigtede måde.

Det skulle slet ikke undre mig, hvis de nu kommer en medslægtsforsker og anviser en vej, så man lynhurtigt kan forstørre den blå tekst, og så har dit indlæg ikke været forgæves.

Hvorfor Markedspladsen?  Havde Metode & Teknik ikke været mere nærliggende?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Hej Hans

Jeg tænkte virkelig over hvor jeg skulle lægge det, men måske det var et forkert valg  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Martin Henriksen


Det ny forum er vel nærmest ?

Prøv at trykke på ctrl og rulle museknappen fremad.
Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

www.h58.dk
Gamle love og beskrivelser.

Kenneth Knudsen

Jeg ville heller ikke have noget imod, at webmaster gjorde teksten i citatfelterne et par punkter større ...
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Hans Poulsen



Hej Martin

Den fidus kendte jeg ikke.

Du er tæt ved at have helgenstatus hos mig - dels på grund af dit svar her, dels på grund af dine altid meget læsværdige indlæg. Tak.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Har lige afprøvet CTRL og rul med museknappen - ja teksten bliver større, men det bliver meget forvirrende at hele siden kører op og ned.

Det er OK med CTRL ved andre lejligheder når man ønsker en tekst større,  men det er jo ikke kun det "blå Citat" der bliver større - har svært ved at se fordelen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

#7
Dette står med tegnstørrelse 10pkt:
Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=8519.msg43371#msg43371 date=1297788963
Har lige afprøvet CTRL og rul med museknappen - ja teksten bliver større, men det bliver meget forvirrende at hele siden kører op og ned.

Det er OK med CTRL ved andre lejligheder når man ønsker en tekst større,  men det er jo ikke kun det "blå Citat" der bliver større - har svært ved at se fordelen.

Måske skulle vi foreslå, at tekststørrelsen blev ændret?

Således ser det ud som standard:
Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=8519.msg43371#msg43371 date=1297788963
Har lige afprøvet CTRL og rul med museknappen - ja teksten bliver større, men det bliver meget forvirrende at hele siden kører op og ned.

Det er OK med CTRL ved andre lejligheder når man ønsker en tekst større,  men det er jo ikke kun det "blå Citat" der bliver større - har svært ved at se fordelen.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kaj Arne Jørgensen

CitatMåske skulle vi foreslå, at tekststørrelsen blev ændret?


Det vil være en rigtig god idé, med den noget større tekst som standard !

Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Mette Fløjborg

Kære alle!

Jeg skal nok få det løst, I har helt ret,
CitatCitater
er en anelse for småt.

Men I må bære over med mig, det bliver ikke lige nu. Jeg kan ikke selv teknisk løse det, men vil tage det med på listen over ønsker. Indenfor en måneds tid vil jeg tro, at en del forum-ønsker bliver løst, og dette er sandsynligvis en mindre ting, der kan ordnes ved samme lejlighed.

En anden nem genvej, der kan bruges på alle hjemmesider:
Hvis du bruger Internet Explorer, Firefox eller Chrome til at komme på Internet med, kan du
Zoome ind og ud i hele skærmbilledet med 'CTRL +' eller 'CTRL -'
Hold CTRL nede og tryk ++++ indtil det er stort nok.
Når du vil tilbage til standard visning (100%) igen kan du med et snuptag vælge 'CTRL 0' (nul).

Det virker muligvis også i andre 'browsere', men jeg har kun testet det i de tre nævnte. Et godt og billigt alternativ til læsebriller  ;).
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Anne Mortensen

Hej Mette

Takker for dit indlæg og er glad for du tager dette med på listen.
------------------

Hej alle

Tak for jeres bidrag til mit indlæg.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

Tak Mette,

Vi kan altid regne med dig - dvs. så længe det varer  :'(
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Udover den metode Mette foreslår kan man i de nævnte browsere også holde Ctrl mede og rulle med musehjulet, eller vælge fra menuen.

Flere af de nævnte kan også, evt med hjælp fra et lille tillægsprogam, huske indstilingen til næste gang man kommer ind på siden.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.