Hjælp til at fotografere/afskrive lægdsrullen for Peder Rasmussen, Varde.

Startet af Viggo Rasmussen, 15 Sep 2014 - 11:34

Forrige emne - Næste emne

Viggo Rasmussen

Jeg ønsker kopier, fotografier eller afskrift af lægdsrullen etc. for Peder Rasmussen f. 8.6.1900 i Varde.
Jeg har disse oplysninger: Lægdsrullebetegnelse: Udskrivningskreds 4. Lægd 43. Bogstav q. Nr. 5.
Stam- og Forplejningsoplysninger: Kompagni Nummer 2892. Årgang 1921. Menig fra 15/4 21 til 18/6 21. 2. Kystart. Batl. Kasseret den 17/6 21.

Kan nogen hjælpe mig med dette mod betaling eller ej ?

Venlig hilsen
Viggo Rasmussen

Viggo Rasmussen

Citat fra: Viggo Rasmussen [104] Dato 15 Sep 2014 - 11:34
Jeg ønsker kopier, fotografier eller afskrift af lægdsrullen etc. for Peder Rasmussen f. 8.6.1900 i Varde.
Jeg har disse oplysninger: Lægdsrullebetegnelse: Udskrivningskreds 4. Lægd 43. Bogstav q. Nr. 5.
Stam- og Forplejningsoplysninger: Kompagni Nummer 2892. Årgang 1921. Menig fra 15/4 21 til 18/6 21. 2. Kystart. Batl. Kasseret den 17/6 21 og hvorfor blev han kasseret.

Kan nogen hjælpe mig med dette mod betaling.?

Venlig hilsen
Viggo Rasmussen

Viggo Rasmussen

Hej.
Jeg prøver lige at løfte dette emne op igen.
Jeg håber, at nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen
Viggo Rasmussen

Morten Nielsen

Hej Viggo

Du mener vel hans militære stampapirer? Du har tilsyneladende alle oplysninger fra lægdsrullen (jeg kan dog kun finde ham i tilgang 1918), og der er ikke mere end dét. Du kunne med fordel have indsat link(s) til de lægdsrulleoplysninger, du allerede har.

Hans militære stampapirer skal du prøve at finde via Daisy og bestille.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Viggo Rasmussen

Hej Morten.

Mange tak for dit svar. Mine oplysninger har jeg fra en gammel antegnelse fra et familiemedlem.
Jeg er mest interesseret i at vide hvorfor han blev kasseret.
Jeg kan desværre ikke selv komme på arkivet, og du har ret - jeg mente selvfølgelig stampapirer.

Venlig hilsen
Viggo Rasmussen

Morten Nielsen

Hej Viggo

Jamen, så er vi enige  :).

Du får lige link til den tilgangsliste, hvori jeg fandt Peder Rasmussen: Tilgangsrulle 1918.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Viggo Rasmussen

Hej Morten.

Tak for din mail.
Så må jeg se om nogen kan hjælpe mig videre.
Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Viggo Rasmussen