En journal på Rigsarkivet

Startet af Pernille Amanda Kanto, 09 Sep 2014 - 16:38

Forrige emne - Næste emne

Pernille Amanda Kanto

Jeg søger en hjælpsom slægtsforsker med tid og lyst til at slå en patient op i Københavns Amts Sygehus' patientbøger fra 1921.
Det er nok nr. 2 på dette link:

http://www.sa.dk/content/dk/daisy/fysiske_enheder_liste?a=&b=&c=K%C3%B8benhavns+Amtssygehus&d=1&e=2014&f=&g=&h=&ngid=808035&ngnid=808037&heid=3151346&henid=3151346&epid=3151346&faid=11&meid=&m2rid=&side=1&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

Det drejer sig om Johanne Andersine Pedersen f. Hansen, som døde på sygehuset 5.december 1921 som 43-årig, og jeg kunne virkelig ønske mig at vide, hvad hun døde så ung af, da der er sygdom i familien også. København er dog langt væk fra mig. Jeg håber, at nogen læser dette og kan hjælpe!!

Camilla Hallingby

Øv, har lige kigget om jeg kunne bestille den, da jeg alligevel skal på Rigsarkiv d. 25. september, men den er allerede bestilt :-(

Pernille Amanda Kanto

Jeg havde meget optimistisk forsøgt at bestille den og har nu slettet bestillingen.
Hvis du vil, må du MEGET gerne se i den for mig! :)

Camilla Hallingby

Hej Pernille

Så er den  bestilt i mit navn, jeg skal nok kigge :-)

Kate Nielsen

Hej Pernille

Hvis personen er død og begravet i Københavns Kommune vil dødsårsagen fremgå af begravelsesprotokollen på Københavns Stadsarkiv (indtil 1965),  se: http://www.kbharkiv.dk/wiki/Begravelser_i_K%C3%B8benhavn

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Pernille Amanda Kanto

Camilla, jeg takker! Kunne være rigtig rart, hvis du kunne fotografere siderne eller skrive meget af det af. Og Kate, det ved jeg, men der er lige langt til dette arkiv som til rigsarkivet, og der står det jo kun som ét ord. Det kunne være interessant, hvis der i patientbogen stod noget mere udførligt! :)

Camilla Hallingby

Hej Pernille

Jeg skal nok fotografere siden, det gør det nemmer, for dig at se, hvad der står og have dokumentation :-)

Camilla Hallingby

Hej Pernille

Sidder med patientbogen for Kjøbenhavns Amt Sygehus 1921-1922 Frederiksberg patienter og der er hun ikke. så det er vel en forkert bog du har linket til. Desværre :-(, har ikke mulighed for at komme på rigsarkivet et stykke tid nu :-(, ellers ville jeg gerne have hjulpet dig igen.

Pernille Amanda Kanto

Hej Camilla
Det er rigtig ærgerligt, ja.
Men så ved jeg i det mindste, at hun ikke er i den bog!
Tak for dit forsøg :)

Camilla Hallingby

velbekomme, hun må være i en patientbog, for det var en af mine aner og man fik faktisk meget af vide, om sydommen