Problemer med Jyske Kirkebog?

Startet af Karen Graabæk Møller, 12 Sep 2010 - 20:53

Forrige emne - Næste emne

Karen Graabæk Møller

Hejsa

Jeg har i de sidste par dage ikke kunnet komme videre end forsiden på Den Jyske Kirkebog - er der nogen der ved hvorfor?

Hilsen
Karen G. Møller

Marianne Jensen


På siden står:


"Da den nye trend inden for slægtsforskning tilsyneladende er beskyttelse med login og kun for medlemmer,
så har jeg besluttet at indføre det samme."

venlig hilsen
Marianne

Karen Graabæk Møller

Ahaaaa Marianne, det havde jeg ikke lige læst - lad os håbe han snart åbner igen, lige som jeg håber Forum åbner for ikke-medlemmer ... eller i det mindste at der kommer oplysninger om hvordan man bliver medlem  ;)

Hilsen
Karen


Karen Graabæk Møller

Hej Ove

Det var siden Den Jyske Kirkebog der lader til at have lukket for adgang for ikke medlemmer - men han skriver ikke noget om hvordan man bliver medlem.....

Jeg er så sandelig medlem af DIS - ellers kunne jeg vist nok ikke skrive her....?

Hilsen
Karen G. Møller

Steen Møller Pedersen

Ja, jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvordan man bliver medlem
Hilsen
Steen Møller Pedersen
http://www.steenmp.dk/family

Elin Madsen

Hej


Karen skrev:
Jeg er så sandelig medlem af DIS - ellers kunne jeg vist nok ikke skrive her....?

Det er nok dit medlemsskab af DIS, der er problemet. Da jeg spurgte om John Nielsen om mulighed for at opnå login, fik jeg følgende svar:

Hej Elin

Da det er DIS der den direkte anledning til lukningen, så har du ingen chancer.

Hilsen John Nielsen

Arne Feldborg

Jeg synes der er tale om en overreaktion fra Johns side. Men det er jo naturligvis hans klare ret selv at bestemme, hvem han vil lukke ind på sine sider.

Selvom det i det her tilfælde kun løser en mindre del af problemet vil jeg lige nævne, at man fortsat er velkommen til at anvende den sogneliste (som egentlig er en liste over pastorater) som vi har brugt i forbindelse med Nygårds Sedler.

På forsiden under linket "Sogne 1 (alle)"
http://nygaards-sedler.dk/viewpage.php?page_id=44

Hvis man kliker på linket "Vis også kirkebøger" får man en oversigt over eksisterende kirkebøger frem til 1891. Bemærk, at pastorater der er dannet af 2 eller flere sogne normalvis kun er listet een gang, placeret udfra den første del af navnet.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Karen Graabæk Møller

Jeg vil da også håbe at John Nielsen en dag ombestemmer sig - eller endnu bedre, at DIS bestyrelsen gør (mon jeg kunne skore et "medlemsskab" hos Den Jyske Kirkebog på den holdning??  ;D).

Men indtil videre kan jeg forstå at Arne har en løsning - har ikke kigget så meget på Nygårds Sedler endnu ... måske var det så på tide!

Hilsen
Karen G. Møller

John Nielsen

Hej Karen

Beklager ventetiden, men jeg har jo ikke kunnet svare i tråden før nu.

I lyset af de seneste ændringer hos DIS har jeg åbnet hjemmesiden igen,
og det gælder så selvfølgelig også for DIS medlemmer.



Marianne Jensen

Tak John!

Venlig hilsen
Marianne

Ulf J. Krarup

God eftermiddag John!

Du skal have tak for åbningen af Den jyske Kirkebog.
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Karen Graabæk Møller

Dejligt, John  ;)

Hilsen
Karen