Hans Ulf,Vindeby?

Startet af Oda Lund-Hansen, 13 Feb 2011 - 21:32

Forrige emne - Næste emne

Oda Lund-Hansen

Er der nogen der kan hjælpe mig i min søgning på Hans Ulf.Vindeby,Maribo Amt. I Ft 1787 står han opført som landsoldet 36 år, gift med Anne Nielsdatter 38 år, samt med 3 børn Anne Kirstine,Niels og Jens.
Jeg har gransket kirkebøgerne, har ikke fundet nogen med dette navn, men det er jo heller ikke sikkert at han er født i Vindeby eller omegn. Er der nogen her der kender ham. ??? Jeg ville blive glad hvis der er hjælp at hent
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lene Lund
Lene Lund

Ole Dorch

Fs har en oplysning om denne  dåbsindførsel i Vindeby kb?:


Lauridts <HANSEN ULF>   
  Christening: 08 Nov 1789  Place: Vindeby, Maribo, Denmark

Parents:     
  Father: Hans ULF
  Mother: Ane NIELSDR

..og endnu en om faderen Hans?:

Hans <MADSEN ULF>   
   Christening: 31 May 1761  Place: Vindeby, Maribo, Denmark

Parents:     
  Father: Mads ULF


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Oda Lund-Hansen

Hej Ole
Tak for hjælpen. Nu mangler jeg bare at finde Mads. Der er andre Ulf familier på Lolland, men jeg kan ikke kæde dem sammen. Men jeg fortsætter jagten.
MVH
Lene
Lene Lund

Ole Dorch

Kirkebogen starter 1737 så det bliver nok svært at finde Mads Ulfs fødsel, men hans vielse er her:

Mads ULF   
  Marriage:     
  Spouse: Karen PEDERSDR
Marriage: 05 Dec 1740  Place: Vindeby .

Kan ses i opsl. 106 Vindeby 1737-1813 øverst til venstre. Her kan også læses at hans navn var Mads Madsen Ulf.

Ægteparret fik en søn mere opkaldt efter sin far:

Mads <MADSEN ULF>   
   Christening: 16 Oct 1768  Place: Vindeby, Maribo, Denmark

Parents:     
  Father: Mads ULF

..ses i opsl. 47 højre side - barn nr. 2.


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Niels Bjøreng

Der er noget, der ikke rigtig passer.

Kan Mads Madsen Ulf og Karen Pedersdatter, der bliver gift 1740, få et barn i 1768?

Hvad med opslag 19, hvor Mads Ulfs kone begraves 1776, 45 år gammel.

Kathe Rasmussen

Hej Lene;

Lolland Nørre Herred, Maribo Amt - Da Vindeby og Utterslev sognekirker kun ligger ca. 2-3 km fra hinanden, saa er der maaske hjælp at hente i Utterslev KB 1682-1814, som ligger i søgbar afskrift paa denne hjemmeside <http://pkv.dk/genea/kb>.  Jeg har hurtigt gennemset Utterslev efter ULF, men fandt intet.  Maaske skal Du søge efter patronym i stedet for tilnavn, især da navnet ULF ikke forekommer i "Lolland-Falsters Navnebog indeholdende Bondestandens Tilnavne fra 16-19 aarhundrede"

mvh
Kathe Kristensen Rasmussen
4952 Stokkemarke, Lolland