Udredning af dåb - død - copuleret i Åstrup

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 16 Aug 2014 - 13:28

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

Karen Nielsdatter var gift med Jens Jørgensen  -  efter bevilling - 29. januar 1779

3 børn - 1779 - 1781 - 1782


Vejle-Bjerre-Rårup  -  opsl. 222 - 1783 nr. 19

Jens Jørgensen død 21. Juli 1783  -  43½ aar


opslag 224  -  1784
no. 3 - 30te January copuleret Jens Therkildsen og Enken Karen Nielsdatter af Aastrup

E.D. læst over afdø. Jens Jørgensen og hans Enkes 1. Decb. hjemmed. Søn
Jens Jørgen af Aastrup, baaren af Kirsten Olufsdatter i Raarup
+ 5 faddere

opslag 228  -  1785 - død no. 2-3
E.D. 1 = Søndag efter H. 3: Konger Jens Therkildsens liden Søn Jens Jørgen af Aastrup 5/4 aar
(der må her være tale om Karen Nielsdatters søn fra det tidligere ægteskab med Jens Jørgensen)?

For længe siden har jeg noteret, at Karen Nielsdatter og Jens Terchildsen havde fået en ægteskabs bevilling, som lyder:
"Ægteskabs Bevilling, gratis Expederet for Jens Terchildsen, og Enken Karen Nielsdatter, søskende børn. 14 November 1783"
Bevillingen burde da være på opslag 223-224, men nu kan jeg ikke finde den, som jeg gerne vil, for at få helt hold på forløbet, det var nemlig ved at gå skævt, for et par timer siden på en tråd i Aneefterlysning

Mvh.
Karl-Peter

Else Skovbo Jensen

Hej
Mener du, at du har fundet ægteskabsbevillingen i kirkebogen ??
www.kkermit.dk under jyske registre ægteskabsbevillinger står der under nr. 403 b

Samme dag er lige bevilling gratis expederet for Jens Tercheldsen, og enken Karen Nielsdatter, sødskende børn. 14 november 1783.
Men den tekst har du jo allerede .


mvh
Else


Karl-Peter Dammeyer

Hej!

Det er godt nok lang tid siden jeg fandt denne og en anden bevilling, nu er jeg kommet til at skrive historien, og så husker jeg åbenbart ikke hvor det blev fundet, min store fejl var dengang, at jeg ikke noterede mig, hvor opslaget var fra - efterhånden bliver man klogere - så tak at du her fik mig på sporet igen

Mvh.
Karl-Peter