Kirsten Mikkelsdatter, Barnæs Sogn

Startet af Vivi Marian Lybro, 19 Sep 2014 - 19:52

Forrige emne - Næste emne

Vivi Marian Lybro

Jeg søger oplysninger om min tiptipoldemor Kirsten Mikkelsdatter´s forfæder, hun er født d. 4.oktober 1805 i Barnæs Sogn, Skælskør Herred Sorø Amt, hun dør 29 august 1891 i Husby, Ulfborg sogn, Rinkøbing amt og var gift med Henrik Andersen. Håber der er nogen som kan hjælpe med oplysninger.

Else Skovbo Jensen

Hej
Du skriver slet ikke noget om, hvad du gerne vil vide og nævner heller ikke, hvad du selv har fundet.
Har du f. eks. folketællingerne fra Husby ?

Ringkøbing, Ulfborg, Husby, Græm bye, Et huus, 63, FT-1850, C9976

Henrich Andersen 52 Gift  Huusmand og dagleier, han tjener mest som arbeidsmand. !! Vedersø sogn, Ringk. amt 
Kirsten Mikkelsdatter 45 Gift  Hans kone Ved Basnæs ved Skjælskjør .....?? ....?? 
Anne Marie Henrichsen 12 Ugift  Deres børn Her i sognet 
Anders Henrichsen 10 Ugift  Deres børn Her i sognet 
Maren Henrichsen 7 Ugift  Deres børn Her i sognet 
Ane Henrichsen 3 Ugift  Deres børn Her i sognet 

Ved Kirstens død i Husby ( opslag 49) står, at hun er født i Tjæreby sogn på Sjælland  uden for ægteskab. Det er vel det Tjæreby, der ligger i Vester Flakkebjerg herred. Men jeg kan ikke finde hendes fødsel der. Basnæs er ikke et sogn.  På www.krabsen.dk/stednavnebase finder du, at Basnæs ligger i Tjæreby sogn.


Familien findes også i Ft 1860, men jeg kan ikke finde den i 1845. Der står, at børnene er født i Husby sogn, så de burde være der.

Sønnen Anders er født 8. november 1840 i Husby - opslag 9 - og datteren Ane Marie opslag 28. Hun hedder Henriksen Sloth. Men heller ikke under navnet Sloth, kan jeg finde familien i ft 1845

Du må i gang med at søge.

med venlig hilsen
Else

Inge Hedal

Hej
Folketællinger for 1840 og 1845 mangler desværre i Husby sogn.

Er Kirsten Mikkelsdatter og Henrich Andersen viet i Vedersø den 29. oktober 1835?

Ved hendes begravelse står der, at hun er født "ved Basnæs i Tjæreby Sogn Sjælland udenfor Ægteskab".
Hun er 86 ¼ Aar gammel.
Da hun døde den 29. august 1891, må hun være født maj-juni 1805, men jeg kan heller ikke finde hende i Tjæreby sogn. Hvorfra stammer din oplysning om, at hun er født den 4. oktober 1805?

Du skriver, at du gerne vil finde hendes forfædre, men det kan vi kun, hvis vi finder hendes fødselsdata. Det vil også hjælpe at finde hendes konfirmation.
Mvh. Inge


Inger Toudal

Citat fra: Inge Hedal [8569] Dato 20 Sep 2014 - 00:51

Er Kirsten Mikkelsdatter og Henrich Andersen viet i Vedersø den 29. oktober 1835?


Der er en Ungkarl Henrik Andersen Lillegaard, 38 år, og pige Kirsten Mikkelsdatter, 32 år, begge boende i Tarp,
der bliver viet 29/10-1837 i Vedersø kirke (Vedersø, Hind, Ringkøbing 1835-1855, opslag 62, nr. 2 i 1837).

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal