JAVA, LAView eller indstilling af pc

Startet af Niels Ole Larsen, 31 Jul 2014 - 08:38

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Larsen

Hej Alle

Jeg kan sagtens kalde en side fra en kirkebog frem, men skriften i venstre kolonne med sideangivelse er pludselig blevet meget lille. Se vedhæftede udklip.

Nogen der ved hvordan jeg får det ændret?

Niels

[vedhæfting slettet af admin]
venlig hilsen

niels ole larsen
gilleleje

Inger Buchard

Tryk på Ctrl og + samtidig; hvert tryk på + forøger størrelsen (og på - formindsker igen)

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Niels Ole Larsen

Hej Inger

Tak for svaret. Det har jeg prøvet - virker ikke, ændrer ikke noget på siden.

Niels
venlig hilsen

niels ole larsen
gilleleje

Niels Ole Larsen

Jeg har prøvet at afinstallere java og installere igen - hjælper heller ikke.

Niels
venlig hilsen

niels ole larsen
gilleleje

Jørgen Sørensen

Citat fra: Inger Buchard [192] Dato 31 Jul 2014 - 09:19
Tryk på Ctrl og + samtidig; hvert tryk på + forøger størrelsen (og på - formindsker igen)

Inger

Virker kun i browsere!!!

Jørgen

Inger Buchard

Øv - og et kig ind i logfilen giver heller ingen forklaring?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Eddy Foverskov

Og nu er jeg siden i går aftes røget ind i den med, at jeg intet kan få frem på AO, idet jeg spørges "Vil du åbne eller gemme ViewImage.aspx fra SA.dk" - ligemeget hvilken arkivalietype, der vælges. Jeg har tjekket Java for opdatering.
Kan man formode, at der som tidligere er en systemfejl i AO og at man intet kan gøre selv ?

John Nielsen

Hej Eddy

Du skal forbinde aspx til "Java Web Start Launcher".
I værste fald skal du helt ud under programmer og Java og forbinde til Javaws.exe.

Hilsen John Nielsen

Eddy Foverskov

Hej John
Tusind tak fordi du gider skrive. Blandt flere ting, som jeg har forsøgt, er også din angivne metode, og nu prøver jeg at finde det igen til et nyt forsøg, da jeg kan have gjort det forkert. Jeg synes at være den eneste med det problem i denne omgang, og jeg havde egentlig en mistanke om, at det igen er opdateringer i de forskellige apps og programmer, som er ude af takt, og som volder problemer.  Mvh

John Nielsen

Hej Eddy

Når den spørger om du vil åbne, siger du ja og vælger ovenstående i "åben med".

Hilsen John Nielsen


Eddy Foverskov

Jeg har nu forsøgt mig med de forskellige metoder og status er, at jeg kan åbne og læse de forskellige arkivalier i AO. Men kun hvis jeg siger ja til "Do you want to run this application ? " - hver gang - og uden mulighed for at markere med et flueben, at der ikke skal spørges næste gang.
Hvis jeg går ind i Configure Java > General > View og efter markering af "LAView Application" trykker på den grønne pil ovenover, så åbnes min sidst sete arkivalie i AO - uden at blive spurgt om jeg vil køre programmet ! Jeg blev dog spurgt første gang via "Do you want ....", hvor jeg svarede ja men uden at markere at der ikke skulle spørges igen, som der var mulighed for.
Hvis jeg i Kontrolpanel/Programmer går ind i Java (32bit), så sker der præcist det samme.
Jeg har via Kontrolpanel > Programmer > Standardprogrammer > Vælg filtype ... forsøgt at knytte aspx-filerne til Java. Aspx er ikke med i listningen af filtypenavne, men det er filtypen Asp, som er tilknyttet Java Webstart Launcher. Jeg ved ikke hvordan jeg får Aspx med på listen.
Jeg har forsøgt at nulstille alle Javaindstillinger ved at slette programmet og indstallere det igen, men uden virkning på indstillingerne.
Jeg bruger IE 11, Windows 7 og Firefox.
Jeg har nu besluttet - endnu en gang - ikke at bruge mere tid på systemarbejde, da jeg trods alt kan se arkivalierne og bruge min tid på det egentlige. Tak for jeres bidrag.
Mvh

John Nielsen

Hej Eddy

Åben en kirkebog først og så gå i Java kontrolpanel og tryk på grøn pil ......

Hilsen John Nielsen

Eddy Foverskov

Hej John
Har prøvet både forleden dag og i går aftes og begge gange med det samme resultat. Efter at have åbnet en kirkebogside, så går jeg ind i Java og trykker på den grønne knap og så kommer den samme side frem, så jeg nu har 2 billeder af den samme side fremme - samtidigt.
Beklager.

Jørgen Sørensen

Hej

... og du klikker på den grønne pil øverst...? Ikke den grønne til højre (se vedhæftet billede)...

Jørgen

[vedhæfting slettet af admin]

Georg Brandt Christensen

#15
Hej
Hermed en tilretning af Kenneths opskrift på hvorledes I undgår at skulle klikke OK til Do not show this again... hver gang I åbner en ny kirkebog.

Opskriften virker også for de brugere der har rapporteret at Kenneth oprindelige opskrift ikke virker hver gang.

1.   Åbn en kirkebog helt ind til at I kan se de enkelte kirkebogssider
2.   Start Windows Kontrolpanel
3.   Klik på Java. Herved åbnes Java Control Panel
4.   Klik på fanen Security
5.   Klik på knappen Restore Security Prompts nede i bunden af skærmbilledet. Derved vises skærmbilledet Confirmation – Restore Security Prompts
6.   Klik på knappen Restore Security All
7.   Klik på fanen General i Java Control Panel
8.   Klik knappen View. Den står under overskriften Temporary Internet Files
9.   Klik på linien LAView Application. Der kan være flere linier med Laview Applikation. Så må man prøve sig frem og slette den overflødige linie.  
10.   Klik på den Grønne pil
11.   Nu åbner pop-up-skærmen som vi kender den fra AO. Men denne gang får man muligheden for at sætte flueben i tjekboxen foran Do not show this again...
12.   Sæt flueben i tjekboxen og klik Run.
13.   Luk Java Control Panel og Windows Kontrolpanel

Herefter skulle kirkebøgerne åbne uden at I behøver at skulle klikke OK til Do not show this again... hver gang I åbner en ny kirkebog.

Problemet opstår dog igen hvis I, i forbindelse med opdatering af Java, ikke fjerner fluebenet i tjekboxen Restore Security promts.

I så fald må I ovenstående procedure igennem igen.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Eddy Foverskov

Til Georg Brandt Christensen:
Tak for opskriften. Den virker hos mig, og jeg vil være obs på det ved opdateringer af Java.

Til Jørgen
Jeg gjorde lige netop den fejl første gang for et par dage siden, men fandt siden den rigtige grønne pil.

Thestrup-Bjørn


Nu er den gal igen med Java og AO  ???

Har lige nu opdateret til Version 7 update 67 - og kan ikke mere åbne noget som helst i AO.

Min netbank virker!


Skal jeg bare vente til måske i morgen - eller?

----------

PS - jeg er ingen IT-nørd, så giv venligst ikke en snørklet forklaring (og/eller hjælp).
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Georg Brandt Christensen

#18
Citat fra: Thestrup-Bjørn [498] Dato 08 Aug 2014 - 16:28

PS - jeg er ingen IT-nørd, så giv venligst ikke en snørklet forklaring (og/eller hjælp).

Hej Thestrup-Bjørn
Og vi er ikke synske ;). Det er nogenlunde sikkert at det ikke hjælper at vente til i morgen.

Hvis vi skal nogen chance for at hjælpe kvalificeret er du nødt til at skrive hvilken meddelelse du får, eller hvad præcist der sker - ellers bliver hjælpen det rene gætteværk ::)

M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Thestrup-Bjørn

#19
Hej Georg

Jeg får meddelelsen: "Vil du åbne eller gemme ViewImage.aspx fra sa.dk"

Svarer jeg Ja, går jeg blot til Notesblok -og der ses så bare noget volapyk.



Bruger Windows 7
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Thestrup-Bjørn

#20
Citat fra: John Nielsen [108] Dato 31 Jul 2014 - 12:07
Hej Eddy

Du skal forbinde aspx til "Java Web Start Launcher".
I værste fald skal du helt ud under programmer og Java og forbinde til Javaws.exe.

Hilsen John Nielsen



Dette råd hjalp - jeg forbandt aspx til programmet Javaws.exe

Nu kan jeg igen åbne alt på AO (også med den nyeste opdatering af Java).
Tak for det, John.


Der spørges dog stadig: "Vil du åbne eller gemme ViewImage.aspx fra sa.dk"
- men skidt, når jeg svarer ja (til at åbne), ryger jeg jo nu ind i Java, og efter et par klik, åbnes siderne på AO.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Arne Feldborg

Citat fra: Thestrup-Bjørn [498] Dato 08 Aug 2014 - 23:16
Der spørges dog stadig: "Vil du åbne eller gemme ViewImage.aspx fra sa.dk"
- men skidt, når jeg svarer ja (til at åbne), ryger jeg jo nu ind i Java, og efter et par klik, åbnes siderne på AO.
Har du prøvet opskriften her:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,78644.msg434357.html#msg434357
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Thestrup-Bjørn

Hej Arne!

Tak for dit input - men dit link giver ikke rigtig svar på nedenstående "åbningsmeddelelse".

Alt virker nu - jeg kan åbne alle filer i AO.

Det er blot et lille luksusproblem, at jeg allerførst får meddelelsen: "Vil du åbne eller gemme ViewImage.aspx fra sa.dk" - hvilket betyder lidt ekstra klik.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998