Familie Raasum, Lolland eller Fyn

Startet af Janne Bech, 15 Okt 2010 - 16:31

Forrige emne - Næste emne

Janne Bech

Hej

Jeg håber nogle er stødt på disse 4 søskende eller bare en af dem

Fælles for dem er, at de er født og konfirmeret i Maribo, og at de alle 30.9. 1931 (politimesteren i Odense) tager navneforandring til Raasum. Jeg finder ikke dette navn i familien.
Jeg kender deres aner, så det er deres videre skæbne jeg efterlyser, og måske en opklaring af, hvorfor de ændrer navn.

Aage André Pedersen født 24. maj 1898
Gudrun Pedersen født 30. september 1903
Karl Vilhelm Pedersen født 11. juni 1906
Ester Fanny Pedersen født 19. juli 1910

Mange hilsner


Birgitte Roger Hansen

Poul Petersen

Hej Birgitte

Navneforandring skulle gå gennem politimesteren i Odense, på den tid, så jeg tror ikke de flytter til Fyn, så mon ikke faderen købmand Carl Anton Pedersen bliver boende i Maribo.

Der er ingen resultater når man søger på Krak eller de gule sider, så der er ingen efterkommere registreret her. Når man googler, så er det norske navne der kommer frem.
Skifter hele familien navn eller er det kun børnene, pigerne kan så ikke være gifte eller?

Venlig hilsen
Poul Petersen

Janne Bech

Hej Poul.

Tak for svaret.

Jeg har også prøvet at google m.v.

Købmand Carl Anton Pedersen er bror til min mands farmor. Jeg undrede mig over de 4 søskendes samtidige navneforandring. I den skannede udgave af kirkebogen fra Sæddinge, hvor Carl Anton er født er der ikke anført nogen om navneændring ved hans dåbsindførsel.

Når jeg engang kommer til København, må jeg se i de nyere kirkebøger fra Maribo, om jeg kan finde nogen viede eller døde.

Mange hilsner

Birgitte

Rolf Georgi-Jensen

Hej Jane.

Jeg ved det er lang tid siden at du har lagt dette emne ud og du har måske fået svar på dine spørgsmål men jeg faldt tilfældigt over navnet Raasum da jeg søgte et kvinde som blev gift ind i familien.  Sønnen Karl Villiam flytter til Kbh og blev gift med Bodil Brandstrup Nielsen " den som jeg leder efter " og de fik 3 piger. Der er en hjemmeside med navnet Raasum hvor der er nogle oplysninger du måske kan bruge.

MVH
Rolf

Malene Ringvad

Hej Janne

Leder du stadig efter de 4 søskende under navnet Raasum, så kan jeg oplyse at Villam var min morfar. Jeg fortæller gerne mere, hvis du stadig er på tråden.

Mvh Malene