Konsuler i Danmark

Startet af Helle Rossini Hansen, 11 Feb 2011 - 18:31

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg har ledt op og ned på nettet for at finde ud af, hvordan man blev konsul i 1800 tallet, men har ikke kunne finde nogen informationer.

Min 3rd great grandfather Johan Antonius Ros(s)ini (f. 11/1789 Italien d. 13/1/1876 Helsingør) var på et tidspunkt i 1840erne listet som Italiensk Konsul.

Hvor kan jeg finde yderligere informationer omkring dette emne? Findes der protokoller, som man kan finde informationer i? Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man bliver udnævnt, hvilke kvalifikationer man skulle have, og selvfølgelig hvor det blev registret.

På forhånd tak for hjælpen

Helle Rossini Hansen
Californien, USA
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Steen Thomsen

Når han var italiensk konsul, så var han udnævnt af Italien. Det var jo for at hjælpe italienere i landet at han blev udnævnt. I Hof- og Statskalenderen - som udkommer hvert år - kan man se hvilke konsuler der sidder hvor - men den er jo nok ikke liiige ved hånden når du sidder i California. Prøv at lægge en besked i Forum-afdeingen 'Hjælp til opslag'.
De bedste hilsner
Steen Thomsen

Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
E-post: steen.thomsen snabel-a danbbs.dk
Hj.side: http://www.danbbs.dk/~stst/

Helle Rossini Hansen

#2
Tak for svaret Steen, jeg fandt 3 skannede Hof- og Statskalendere på nettet, året 1855, 1872 og 1889, igennem et link i det gamle DIS-Forum.  :)

Da vi nu er gået over til et nyt system, syntes jeg at nye tilkommere skulle have glæde af disse oplysninger. Jeg var IKKE heldig at finde noget jeg kunne bruge der, men måske er der andre der har mere held, især hvis de har en slægtning der er skolelærer eller indenfor andet skolevæsen. Det er utroligt så mange Dannebrogsmænd, der netop er i dette erhvervsområde.

http://www.abostergaard.dk/links/slaegtsforskning/diverse

Jeg er stadig interesseret i forslag til, hvor man kan finde informationer omkring Vicekonsuler i Danmark omkring 1800 tallet.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"