Maren Kristensen

Startet af Elly Skaarup, 15 Nov 2015 - 23:20

Forrige emne - Næste emne

Elly Skaarup



Beskeder: 10





Maren Kristensen f. 23.9.1886 i Hurup, Thisted Amt


Marens fødsel findes i KB 1814 - 2002 opslag 63. Hendes forældre er Ole Kristensen og Mariane Jensen fra Hurup.
Maren føder et barn udenfor ægteskab Ejnar Kristensen, f. 9.12.1905 i Hurup. Han forbliver hos moderens forældre indtil efter konfirmationen. Men hvor blev Maren af? Hendes videre færd kan jeg ikke finde, så hvis nogen kan hjælpe mig på vej videre, vil jeg være taknemlig.

Elly






Susanne Riis

Hej Elly
Der bor en enke med navnet Maren Andersen i Gettrup sogn, Thisted Amt som er født i Hurup sogn, Thisted på den nævnte dato. Du finder hende under Folketællingsskema 8 side 3.
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Elly Skaarup

Du har ret det er sikkert hende. Det ser ud til hun ellers bor i Brønderslev, men der kan jeg heller ikke finde hende. Hun bliver heller ikke i Gettrup og jeg ved ikke hvor hun tager hen der fra. På dette tidspunkt er hun midt i fyrrerne og det bliver jo ikke nemmere at være tjenestepige.
Elly

Irene Merete Hansen

Hvilken folketælling omtales?

Elly Skaarup


Elly Skaarup

Brønderslev er jo Hjørring Amt. Her finder jeg kun Øster og Vester Brønderslev. Det ligger jo helt andre steder. Hvor finder jeg byen Brønderslev?

Elly

Susanne Riis

Hvis du skal lede efter Maren i Brønderslev by, skal du bruge et gadenavn eller bliver det nok umuligt at finde hende.

Mvh
Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Irene Merete Hansen

Hun blev gift i 1908 og fik en datter i 1909 samt en søn i 1910. Alt i Hurup.

Elly Skaarup

foreløbig mange tak. Nu kom jeg så langt

Elly