Ingen aftaler om samarbejde mellem SA og DanishFamilySearch?

Startet af Ruby, 07 Jul 2014 - 15:18

Forrige emne - Næste emne

Ruby

Til de, der stadig måtte være i tvivl om Statens Arkivers omdiskuterede samarbejde med DanishFamilySearch:

Man har nu fra Statens Arkivers side valgt at melde lidt ud om samarbejdet mellem SA og DFS. På SA's Facebook-profil og på Dansk Demografisk Databases hjemmeside bekræftes nyeste aftale omkring indtastning af en specifik folketælling, ligesom det bekræftes, at databaserne er opdateret med kirkebogsdata indtastet af DFS-indtastere.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152525006608493&set=a.10150164499473493.313936.343310818492&type=1&permPage=1

http://www.ddd.dda.dk/ddainf.htm

Venligst
Helle

[vedhæfting slettet af admin]

John Nielsen

Hej Helle

Jeg kan se at der er en hel del afleverede KB fra DFS og mange reserverede.
Så har Dan overvundet de tekniske forskelle som blokerede i starten.
Dermed overhales Kildeportalen indenom.
Flot arbejde Dan med mange flere.

Hilsen John Nielsen

Ruby

Hej -

Jeg er ikke helt sikker på, at der har været et egentligt problem omkring tekniske forskelle (SA og DFS imellem), - måske husker jeg forkert. Jeg mener at huske, at SA fik de første 13 kirkebøger ved juletid som aftalt, men de har formodentlig skulle checke kvalitet, beslutte sig for, hvordan de vil overføre data osv. Uanset hvad, så er det - i mine øjne - super positivt, at så mange på denne vis bidrager med indtastninger til glæde for os alle sammen.

Mange hilsner
Helle

John Nielsen

Hej Helle

Det var Dan der oplyste at der var format forskelle som der arbejdedes på.
Har du svært ved at modtage ros ?

Hilsen John Nielsen

Ruby

Hej John -

Hov, jamen jeg skal sørme ikke have ros :-) Jeg er ikke forbundet på anden vis til DFS, end at jeg bakker varmt op om initiativet! Men jeg takker da gerne - kan altid godt bruge ros (også selvom det egentlig er nogle andre der bør have den) ;-)

Jamen hvis Dan skriver det, så er det sikkert rigtigt ;-). Jeg kunne blot ikke huske det, og orkede ikke løbe alle de gamle tråde igennem....

Tak skal du have for dine svar John - og fortsat god aften!