Millitæret

Startet af Mathias Hjorth, 01 Jul 2014 - 15:30

Forrige emne - Næste emne

Mathias Hjorth

Hej alle!

Jeg har fået et stort billede af en Livgardebataillon fra 1927-1928. Min oldefar skulle meget gerne være et sted på billedet, men jeg kan ikke finde ham. Jeg kan så se at der er numre på alle soldaterne. Så jeg tænkte at de numre må være registreret et sted, hvor man kan se navnene på dem. Er der nogen der har erfaring med dette?

Ville være rigtig fedt hvis nogen kunne hjælpe mig :)

Heidi Larsen

Hej :)

Hvis numrene er 6 cifret er det sandsynligvis et medarbejdernummer. Forsvaret må ikke opgive oplysninger om personerne på billedet, da der kan være personfølsomme oplysninger.
Men hvis du scanner billedet ind, sender det og fortæller hvad din oldefar hedder. Så kan jeg få min kæreste til at tjekke det, da han arbejder i forsvaret ;)

Mvh. Heidi (:

Mathias Hjorth

Hej, det er et billede med 100 soldater, lidt som vi kender det fra efterskolerne, det er kun et tre cifret nummer. Ved ikke om det kan lade sig gøre så? :)

Heidi Larsen

Ja så er det strakt værre. Men han vil gerne prøve at se om han kan finde ud af det (:

Han skal bare vide hvad din oldefars fulde navn er/var og hvornår han er født. Og så selve billedet.

Mathias Hjorth

Okay, vi kan da gøre et forsøg! :)

Jamen har du en mail adresse jeg kan se informationerne til hvis det er? :)

Kan sende et billede af ham i uniform og jeg ved hvilke år han var derinde, ja selvfølgelig alle informationer omkring ham ellers :)

Heidi Larsen

Du kan sende det til Heidi.Maria.Larsen@hotmail.com ;)

Men han kan først undersøge det mandag eller tirsdag, så du får ikke svar før ;)

Og hvis du kan sende begge billeder, så er det nok nemmere at se om man har fat i den rigtige person (: